Veřejné tajemství potvrdila seriózním výzkumem agentura Civic Consulting, která jej zpracovávala pro Evropskou komisi. Z průzkumu také vyplývá, že šíře nabídky eshopů je v České republice, Maďarsku a na Slovensku průměrně 2,5x větší než u průměrného velkého kamenného prodejce.
Průzkum dále prokázal, že zatímco v ČR, Maďarsku a na Slovensku byly na daném vzorku produktů ceny na Internetu nižší a ceny v kamenných prodejnách vyšší, než je průměr EU, tak ceny ve Velké Británii a v Polsku byly u obou typů prodejců nižší a naopak ve Švédsku, Dánsku a Rumunsku vyšší. „Ceny na www.kasa.cz jsou v mnoha případech i o 50 % nižší než doporučené maloobchodní ceny, za které se často zboží nabízí v kamenných prodejnách,“ potvrzuje tento trend také Jitka Součková českého internetového obchodu Kasa.cz.
Dle studie také utratí v České republice na Internetu 5-12,5 tisíce korun ročně 29 % lidí (průměr EU 27 %) a 12,5-25 tisíc korun 25 % (průměr EU je 19 %). Průměrný roční internetový účet činí v České republice 20,8 tisíce korun, přičemž medián je 11,5 tisíce korun. Průměr EU činí 23,5 tisíce Kč a medián 11 tisíc Kč.
V EU zákazníci nejčastěji platí kartou (63 %), následují online platby (36 %), bankovní převod (31 %) a dobírka (20 %), v ČR zákazníci nejvíce využívají dobírku (68 %), bankovní převod (61 %), platební karty (30 %) a online platby (14 %).
V cizině nakupuje online 19 % Čechů a 59 % Slováků, průměr EU je 32 %. Češi pro online nákup v zahraničí nejčastěji volí Německo (24 %) a USA (23 %), Slováci nejvíce nakupují v ČR (59 %), Německu a Velké Británii (15 %). Z hlediska přeshraničních online nákupů v rámci celé EU spotřebitelé nejčastěji volí Německo (27 %), Velkou Británii (24 %) a USA (23 %).
Průzkum realizovala agentura Civic Consulting pro Evropskou komisi v 27 zemích Evropské unie. Cenové srovnání provedla v 17 zemích včetně České republiky a Slovenska.