Dnes poněkud upadající portál Mediatelu, Zlaté stránky online, prošly rozsáhlým redesingem, portál zkouší štěstí se sémantickým webem.
Nová podoba Zlatých stránek, které dnes balancují okolo 1,5 milionu návštěv měsíčně, běží od 27. 3. 2013.
„Internetový katalog prošel kompletní proměnou. Za nejhlavnější
změny z pohledu uživatele považujeme jednoduchost, přehlednost a rychlou dostupnost k vyhledávaným kontaktům,“ říká Lukáš Mačí, vývojový manažer Zlatých stránek. „Ty nejdůležitější informace – kontakty, adresy a webovou stránku má uživatel přímo před sebou díky minivizitkám, které se zobrazí na výsledkové straně. Uživatel tak může jednoduše firmy kontaktovat nebo porovnávat bez nutnosti prokliku do stránky s detailem.“
Zlaté stránky uživateli mimo jiné umožní zadat dotaz v jednom
poli v přirozeném jazyce (tzv. sémantické vyhledávání). Orientaci ve výsledcích hledání by měla usnadnit plovoucí mapa, která je viditelná po celou dobu, kdy si uživatel listuje v seznamu nalezených firem (neplatí pro mobilní hledání).
„Zásadní změnou pro Mediatel je fakt, že nová platforma byla vyvinuta a nadále také bude rozvíjena interně. Můžeme tak mnohem pružněji reagovat na potřeby zákazníků a reflektovat na požadavky a zvyklosti internetového trhu. Interní vývoj nám zároveň umožňuje pouštět se aktivně do inovací,“ dodává generální ředitel Luboš Čipera.