Češi si pro zboží z e-shopu klidně dojdou

Při nákupu nad 1 000 Kč již zákazníci předpokládají dopravu zdarma.
Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK), přináší přehled nejvýznamnějších hráčů na trhu e-commerce dopravců a popisuje jejich produktovou nabídku pro potřeby internetového obchodu, stejně jako možnostem celkového či částečného outsourcingu logistiky e-shopu či dalším alternativám. Je doplněna o další výzkumy mezi provozovateli e-shopů i jejich zákazníky.

Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška ke studii uvádí: „Díky tomu, že studii pravidelně aktualizujeme od roku 2009, kdy vyšla poprvé, máme možnost srovnávat a sledovat současné trendy. Mezi ty rozhodně patří zájem o osobní odběry balíčků, čemuž odpovídá razantní nárůst počtu výdejních míst.“ Těch využívají zákazníci především proto, že nemusí čekat na dopravce, až jim zboží doručí domů či do zaměstnání, ale mohou si objednávku vyzvednout dle svých potřeb.

I přes významný nárůst osobních odběrů nadále kupující nejčastěji využívají doručení zboží domů. Uvedlo to 66 % z více než tisíce respondentů. Ti jsou současně ochotní za standardní dodání zaplatit do 100 Kč. „V rámci výzkumu nás zajímalo, co ve vztahu k dopravě zboží očekávají nakupující a kolik je pro ně obvyklé zaplatit. Dozvěděli jsme se také například, že při nákupu nad 1 000 Kč již zákazníci předpokládají dopravu zdarma. Respektive v ceně zboží. Pro e-shopy to je důležitá zpětná vazba. Takové nastavení, které již existuje u řady internetových obchodů, má své opodstatnění,“ doplňuje J. Vetyška. Trendem pro nejbližší budoucnost bude stále přesnější dodání objednávky, což se již z části daří ve velkých městech. „Čas a přesné informace o doručení jsou pro nakupující stále důležitější. Nechtějí být omezováni dlouhými doručovacími okny pro dodání balíčku, a také proto se v uplynulých letech výrazně projevil nárůst výdejních míst.“

Exit mobile version