Zabezpečení chytrého telefonu skončilo mezi třemi nejhoršími faktory zkoumanými v rámci Indexu bezpečnosti.
Index bezpečnosti ČBA (České bankovní asociace) pro rok 2018 dosáhl 61 %, tedy obdobné hodnoty jako v předchozích letech. Nejčastější neduhy jsou stále stejné: lidé nemění hesla a kódy PIN a zapomínají si chránit mobilní zařízení. Přitom právě mobilní telefon využívá pro správu svých peněz již zhruba polovina populace.
Nejčastější chybou je stále nedostatečné zabezpečení účtů, ať již na sociálních sítích, v e-shopech či třeba k emailu. Více než polovina respondentů totiž mění svá hesla méně než jednou za rok, popřípadě je nemění vůbec. Jednou za kvartál si hesla mění pouhých 15 % populace, častěji je obměňuje jen 7 %. Naopak 86 % respondentů si mění základní či automaticky generovaná hesla různých aplikací.
Jiná situace panuje u PIN kódů u platebních karet – původní PIN mění jen asi 20 % uživatelů. „V případě PIN je situace trochu jiná, kódy generované bankou jsou často bezpečnější než ty, které sami zadáme. Nemají totiž žádnou návaznost na data a čísla v našich životech a nejsou tedy snadno odhalitelné. I tyto kombinace je ale třeba čas od času změnit, na což úplně zapomínáme,“ uvedl Tomáš Hládek z ČBA. Frekvence změny těchto hesel dosahuje v rámci Indexu bezpečnosti nejhorších výsledků.
Zabezpečení chytrého telefonu skončilo mezi třemi nejhoršími faktory zkoumanými v rámci Indexu bezpečnosti. „Přesto, že ochrana mobilních telefonů je stále velmi špatná, je nutné říci, že oproti loňskému roku jsme na tom přeci jen o něco lépe a nějakým způsobem zabezpečený ho má 47 % respondentů,“ dodává Tomáš Hládek.