I v ČR začíná oblíbená akce Black Friday. Oficiálním startovním dnem je letos 29. listopad, některé e-shopy ale začaly se slevami již o několik dní či dokonce týdnů dříve.
Průzkum společností Shopsys a vshosting uvádí, že české eshopy mohou zítra a v dalších dnech očekávat 5–7násobný nárůst oproti průměrné návštěvnosti.
V průběhu prvního měsíce každého roku, tedy v lednu, kdy končí i povánoční slevové akce, se nápor na e-shopy zklidňuje a vrací do normálu. Od této doby přibližně do poloviny listopadu je průměrný počet požadavků na středně velký e-shop 42–85 kliknutí za sekundu. Kapacitně větší elektronické obchody a e-shopy realizující kampaně se průměrně dostanou k rozmezí 160–190 kliknutí za vteřinu. V kombinaci s malými e-shopy činí průměrný počet požadavků zhruba 100 kliknutí během jedné vteřiny. Tato hodnota se právě během akce Black Friday rapidně zvyšuje.
„Některé e-shopy realizují akci Black Friday skutečně jen v pátek. Hodnoty návštěvnosti pak můžou v tento den dosahovat v průměru až desetinásobku v porovnání s celoročním průměrem. Naopak jiné e-shopy, které mají slevy po celý týden (či delší období), nemají instantní nárůst tak razantní, protože je rozptýlený do celého týdne,“ uvedl Lukáš Havlásek, CEO společnosti Shopsys. „Nejenže e-shop navštíví více lidí, ale mnohem větší procento návštěvníků svůj nákup dokončí.“ Dochází tedy k nárůstu tzv. konverzního poměru, což představuje poměr návštěvníků, kteří na e-shopu dokončí transakci, ke všem návštěvníkům celkově.