Mezinárodní finanční skupina Barclays otevírá Applu pomyslné dveře do světa bankovních institucí. V Barclays si tablety iPad získaly důvěru vyššího managementu a putují do front-office.
Barclays objednal přibližně 8500 iPadů pro front-office pracovníky. Tablety budou rozděleny mezi 1600 poboček. Jedná se o jednu z největších zakázek Applu v enterprise sféře a zároveň jedno z prvních uplatnění jeho produktů ve velké bankovní instituci v Británii.
Apple si tak buduje své jméno i v enterprise sféře a lze očekávat, že brzy bude úspěšně konkurovat i v oblasti velkých podnikových zakázek. V Barclays uspěl iPad nejlépe v testování několika tabletů, které před objednávkou proběhlo u zaměstnanců.
Zkušenosti s tablety iPad mají již od roku 2011 vyšší manažeři společnosti. Ti byli první, kdo ve společnosti dostal tablet do rukou. Management si pochvaloval zejména široké využití, jako například „skenování“ pomocí fotoaparátu a následný upload na interní cloud.
Kritickým aspektem v bankovnictví je bezpečnost. Zabezpečení společnost Barclays svěřila aplikaci pro management připojení k sítím, která byla vyvinuta ve spolupráci s Mobile Iron. Aplikace od Good Technologies poskytuje pak možnost šifrování dat.
Motivace zavedení iPadů do front-office je spojená s chladným a relativně neosobním způsobem jednání s klienty, jaký je praktikován v současnosti. Podle COO Barclays Shaygana Kheradpira zákazník při jednání „mluví se zadní stranou monitoru.“ Tablet má dodat jednání více lidského kontaktu a určitou dynamiku nabídky produktů díky různým aplikacím. Jednou z nich je například Mortgage Brain pro modelování hypoték.