CEO redmondského technologického obra prozradil v nedávném rozhovoru pro Seattle Times plán na radikální obrat ve firemní strategii. Budoucnost vidí v platformách jako Xbox, Zune či Windows Phone.
Situace připomíná podobnou zoufalou snahu na konzumerizaci společnosti, o jakou se pokouší nyní HP. Ze softwarové jedničky, která dnes ztrácí jeden trh za druhým, se společnost plánuje stát výrobcem hardware a service providerem, tak jako Apple. Horizont, v němž Ballmer celou přeměnu společnosti plánuje, je spočítán na 10 let.
V lecčems by mohl být důležitý již letošní rok, Microsoft totiž během něj provedl upgrade všech svých klíčových produktů (Windows 8, Office, Windows Server a Internet Explorer) a nebál se přitom použít drastických změn. Ty čekají i na další produkty firmy.
“když se podíváte zpátky, byl naším klíčovým produktem se zpětnou kompatibilitou vždycky určitý druh software, ale doba se změnila a lidé nás musí začít vnímat více jako společnost poskytující služby a k nim patřičný hardware,“ říká Ballmer, který dále vysvětluje, že změna souvisí s radikálním posunem v distribuci software. “Dříve software řídil hlavně koncové zařízení, do budoucna na něm poběží hlavně cloudové služby. Zdánlivě je to pořád to samé, ale je zde jeden podstatný rozdíl a tím je způsob distribuce, právě ten je pro nás klíčový.“