Windows Azure od Microsoftu nezvládl datum 29. února univerzálního času a měl výpadek ve většině svých datacenter. Koncem minulého týdne to potvrdil přímo šéf vývoje této cloudové platformy, Bill Laing.
Výpadek postihl celkem čtyři ze šesti datových center v Evropě, USA i Asii a plný rozsah služeb se podařilo obnovit až po dvou dnech. Výpadek trval v různém rozsahu na jednotlivých místech od 29. února až do 1. března.
„Problém nejspíše spočíval ve způsobu výpočtu času, algoritmus pro přestupný rok byl pravděpodobně chybný,“ vysvětluje Laing. Detaily přinese Microsoft během následujícího týdne.
Windows Azure je kombinací dvou typů služeb, a to SaaS (Software as a Service) a IaaS (Infrastructure as a Service). Zákazníci mají k dispozici datový prostor a výpočetní výkon serverů, které jsou umístěny v datových centrech Microsoftu po celém světě.
V případě služby SaaS má zákazník k dispozici i firemní produkty, jako je Microsoft Dynamics CRM, případně online verze aplikací Exchange, Office a SharePoint. Jak jsme opakovaně zmiňovali ve starších textech zaměřených na cloud computing, hlavní výhodou řešení IaaS je především úspora finančních prostředků za investici do hardware, v případě služeb SaaS se k tomu pak přidávají také úspory za licence. Všechny tyto náklady nese přímo poskytovatel služby.