Letecký dopravce Tiger Airways byl pokutován částkou 110.000 dolarů za rozesílání spamu.
Úřad pro komunikaci a média ACMA zakročil proti australskému nízkonákladovému leteckému dopravci, který přes opakované žádosti zákazníků o ukončení odběru nabídek nadále rozesílal maily na všechny adresy.
Richard Bean, místopředseda úřadu, o rozesílání marketingových sdělení uživatelům s odhlášeným odběrem řekl, že je nejen protiprávní, ale zároveň frustruje spotřebitele. Ve výsledku tak poškozuje reputaci společnosti.
„Toto je jedno z několika vyšetřování, při kterých ACMA odhalil pokračování činnosti (rozesílání marketingových sdělení) i po odhlášení odběru přes opakované stížnosti zákazníků,“ prozradil Bean.
Upozornil společnosti na potřebu naslouchat zákazníkům a doporučil překontrolování funkčnosti emailingových aplikací, aby se společnosti nedostaly do podobných problémů vinou špatného nastavení nebo chyby. Právě to nyní učinil dopravce Tiger Airways, který se zavázal nefunkční odhlášení opravit.
V Austrálii není případ ojedinělý. Pokutu 110.000 dolarů za spam dostala také společnost Virgin Australia minulý rok. V roce 2009 pokuta postihla Vodafone Hutchinson Australia, New Dialogue a Big Mobile.