Aukro: při internetových nákupech rozhoduje osobní zkušenost, až pak cena

Český internetový trh je specifický, u lidí přetrvává při internetovém nakupování jistá nedůvěra a preferují raději dobrou osobní zkušenost před výhodnější cenou, tvrdí společný průzkum nákupní galerie Aukro a srovnávače Heuréka.cz.

hodnocení na serveru Heureka

Při výběru internetového obchodu nakupující nejčastěji vycházejí z osobní zkušenosti, ta je důležitá pro více než 49 % uživatelů. Přibližně 43 % uvádí, že nejdůležitější impuls k nákupu na internetu je pro ně nízká cena.

Více než 25 % vybírá e-shop na základě zkušeností ostatních nakupujících. Výzkumu, který pořádal internetový srovnávač cen Heureka.cz a největší obchodní portál Aukro.cz, se zúčastnilo 14 000 nakupujících na internetu.

„Podle průzkumů, které připravujeme každý rok, je vlastní zkušenost s e-shopem nebo recenze ostatních nakupujících stále důležitějším faktorem při výběru e-shopu. Dokonce důležitějším než samotná cena,“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz, který provozuje projekt Ověřeno zákazníky s recenzemi skutečných nakupujících. Nekvalitnější české e-shopy podle zkušeností nakupujících jsou každoročně vyhlašovány v anketě ShopRoku.

Význam zkušeností a doporučení při rozhodování o nákupu na internetu každoročně roste. V roce 2008 byly zkušenosti a recenze ostatních nejdůležitějším faktorem rozhodování pro 16 % dotázaných, letos je uvedlo už 25 % dotázaných.

Exit mobile version