Společnost Interbrand zveřejnila nový žebříček nejhodnotnějších firem světa a vůbec poprvé za třináct let není na první příčce Coca-Cola.
Coca-Cola byla v novém srovnání odsunuta až na třetí příčku s hodnotou celé korporace 79,2 miliardy dolarů. I když hodnota této značky nealkoholických nápojů meziročně vzrostla o 2 %, nestačilo to. Na druhém místě je nyní Google, jehož značka byla oceněna na 93,3 miliard dolarů a první příčku obsadilo – světě div se – Apple, jelikož hodnota jeho značky se meziročně zvýšila o 28 % na 98,32 miliardy dolarů. IBM pokleslo na čtvrtou příčku s oceněním značky na 78,8 miliard dolarů a pětku uzavřel Microsoft s 59,5 miliardami dolarů.
Samsung je nyní na osmé příčce a IBM na deváté, přičemž obě firmy si v porovnání s uplynulým rokem prohodily pozice. Interbrand oceňuje firmy v závislosti na jejich finanční výkonnosti, schopnosti ovlivňovat zákazníky a síle, s jakou si mohou stanovovat prémiovou cenu za své produkty a služby. Ještě v roce 2000 bylo Apple na 36. pozici s oceněním na 6,6 miliard dolarů. Interbrand především oceňuje schopnost šéfa Apple Tima Cooka vytvořit si schopný tým softwarových a hardwarových inženýrů, kteří mají jasnou vizi.