Apple Music expanduje, forma chce více příjmů ze služeb

Služby Applu loni vytvořily 17,8 procenta z tržeb ve výši 260,1 miliardy dolarů.

Americká technologická společnost Apple ode dneška nabídne svou streamovací službu Apple Music v dalších 52 státech, převážně v Africe a na Blízkém východě. Dostupná už tak bude ve 167 zemích světa. Apple to uvedl ve svém dnešním sdělení. Firma s touto službou navzdory krizi expanduje nejvíce za téměř deset let. Podle agentury AFP si tím diverzifikuje zdroje příjmů.

Svůj obchod s aplikacemi App Store, službu Apple Arcade (videohry) a cloudové služby Apple Podcasts a iCloud pak bude firma nově provozovat v dalších 20 zemích, z toho osm z nich jsou africké státy. Celkem tak budou tyto služby dostupné ve 175 zemích, sdělil Apple.

Apple Music je druhá největší streamovací hudební platforma na světě. Podle rozhovoru s jeho viceprezidentem na webu Numerama, na který se odvolává agentura AFP, měla tato služba loni v červnu 60 milionů předplatitelů. Její švédský konkurent Spotify, který nepůsobí na tolika trzích, uvedl, že měl loni 124 milionů předplatitelů.

Apple se v loňském fiskálním roce soustředil na růst tržeb ze segmentu služeb, který mu za toto období vytvořil 17,8 procenta z tržeb ve výši 260,1 miliardy dolarů (6,6 bilionu Kč). Firma tak podle agentury Reuters reaguje na trend, kdy spotřebitelé méně často obměňují své mobilní telefony.

Apple bude mít na nových trzích odlišné zkušební termíny a ceny pro streamování hudby. Ve Spojených státech nabízí tříměsíční bezplatnou zkušební verzi, pak si měsíčně účtuje 9,99 dolaru (254 Kč). Na nových trzích Apple nabídne šestiměsíční zkušební období. Například v Iráku a v Kuvajtu si bude za měsíc účtovat 4,99 dolaru, na Islandu pak 11 dolarů.

Exit mobile version