V každoročním průzkumu společnosti Booz & Company obsadil Apple opět první příčku mezi deseti nejvíce inovativními společnostmi světa.
Apple označilo 80 % respondentů jako jednu ze tří nejvíce inovativních společností světa. Apple tak ještě zvýšil svou převahu z loňských 70 % obdržených hlasů.
Na druhém místě se umístil Google následovaný společností 3M. Google se v top trojici objevil u 43 % respondentů. První tři místa zůstala nezměněna stejně jako v roce 2011. Na čtvrté místo se však protlačil Samsung, který si rok od roku polepšuje o několik příček. Pro rok 2012 odsunul společnosti General Electric a Microsoft.
Apple nepatří mezi společnosti s nejvyššími R&D výdaji. V roce 2011 do výzkumu a vývoje investoval Apple 2,4 miliardy dolarů, tedy 2,2 % svého obratu. Společnosti Samsung nebo Microsoft oproti Applu investovaly do R&D výrazně více, obě shodně po devíti miliardách dolarů. To odpovídalo 6 % obratu u Samsungu a 12,9 % obratu v případě Microsoftu. Nejvyšší absolutní výdaje na R&D má Toyota, a to 9,9 miliardy dolarů za rok 2011. V žebříčku nejinovativnějších firem obsadila letos sedmou příčku.
Výsledky poukazují na problematiku obecného hodnocení inovace (resp. inovativnosti) a její kvantifikaci. Zatímco absolutní investice do vývoje nových produktů řadí firmy jedním způsobem, porovnání relativních investic do R&D přináší jiné pořadí a při oslovení respondentů je způsob seřazení opět naprosto odlišný. Evidentně však úspěch Applu v povědomí o inovacích nesouvisí tolik s výdaji jako s marketingovou strategií firmy.