Americká společnost AOL koupila za 83 milionů dolarů startup Gravity, jenž se zabývá vytvářením technologií pro personifikaci obsahu a analýzu chování uživatelů.
Gravity je v současné době v provozní ztrátě 12 milionů dolarů. Šéf AOL Tim Armstrong uvedl, že trh se v minulých letech vyvíjel jasným směrem: od vyhledávání, přes sociální sítě až k personifikaci obsahu a management jeho společnosti věří, že výsledky hledání, jež budou lépe přizpůsobené potřebám konkrétního uživatele, budou schopny přinést i vyšší zisky. Ředitel Gravity Amit Kapur k akvizici uvedl, že startup si i nadále zachová své jméno a celý čtyřicetičlenný vývojářský tým zůstane v centrále v Santa Monice.
Kapur se nyní bude zodpovídat Luku Beattymu, šéfovi produktů v AOL Brand Group. AOL plánuje použít technologii Gravity v několika svých vlastních produktech a objeví se i integrována v portálu Huffington Post. Díky real-timovým filtrům Gravity budou moci marketéři získat lepší přehled o tom, o co uživatelé mají a nemají zájem. Očekává se, že akvizice bude dokončeno někdy v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku po schválení regulátorem.