Národní správa pro bezpečnost dálniční dopravy v USA by ráda zavedla povinnost pro výrobce automobilů montovat do všech aut takzvané „černé skříňky“. Vůz by pak neustále sledoval aktivitu řidiče.
Černé skříňky jsou známým prostředkem při vyšetřování leteckých neštěstí. Řada řidičů si podobná nařízení nebo kamery dobrovolně montuje do svých vozů. Již nyní jsou některé vozy z výroby schopny poskytnout informace o rychlosti, pozici nebo připoutání řidiče v případě vyšetřování nehody. Podle Národní správy pro bezpečnost dálniční dopravy by však záznamy o jízdě měla uchovávat všechna osobní a lehká nákladní vozidla.
O moci černé skříňky se přesvědčil i guvernér státu Massachusetts Tim Murray. Po autonehodě uvedl policii, že nejel nepovolenou rychlostí a byl připoután bezpečnostním pásem. Černá skříňka ale prokázala opak a policie mu uložila pokutu 555 dolarů.
Podle Národní správy mají shromažďovaná data zachraňovat životy tím, že objasní průběh a příčinu nehod. Odpůrci o uváděných výhodách systému pochybují. Argumentují obavami z proměny automobilu ve špióna, který bude poskytovat informace pojišťovacím a dalším institucím.
Bezpečnostní rizika spojená s možným přijetím takového ustanovení podle Chrise Calabreseho z Amerického svazu pro občanské svobody nemohou být přehlížena. „Kdo bude přistupovat k datům? Jak dlouho budou uchovávána? Je třeba, aby vlastník vozu byl tím, kdo rozhoduje o datech.“