Americký internetový prodejce Amazon ohlásil za třetí čtvrtletí letošního roku pokles zisku. Opadla vlna zvýšeného zájmu o nakupování přes internet vyvolaná pandemií covidu-19. Společnost se sídlem v Seattlu ohlásila zisk v hodnotě 6,2 miliardy dolarů (136,6 miliardy korun) za tříměsíční období, které skončilo 30. září, oproti 6,3 miliardy dolarů ve stejném období před rokem.
Tržby firmy se zvýšily o 15 procent na 110,8 miliardy dolarů (2,4 bilionu korun). Analytici dotazovaní společností FactSet předpokládali, že tržby vystoupají na 111,6 miliardy dolarů.
Amazon je jedním z prodejců, kterým pandemie prospěla. Kvůli restrikcím se v mnoha zemích uzavíraly kamenné obchody a lidé se tak obraceli právě na internetové obchody, na nichž nakupovali vše od jídla po čistící prostředky.
Amazonu nicméně klesá tempo růstu prodejů, protože letos se lidé méně oddávali nakupování přes internet než při loňských vlnách šíření nákazy. Zpomalení rovněž podle AP souvisí s tím, že se lidé zejména z USA a Evropy více pohybují venku, věnují se více jiným aktivitám než nakupování.
Růst zaznamenaly i další odnože firmy, například cloudové službě Amazonu, na níž stojí například provoz streamovací společnosti Netflix a řady jiných velkých amerických firem, vzrostly tržby o 39 procent za čtvrtletí. Reklamní součást Amazonu, jíž firmy platí za zobrazování reklam zákazníkům při nakupování na internetovém tržišti, zaznamenala nárůst tržeb o 49 procent.