Amazon je jasný král online retailového nakupování. Podle nejnovějších dat společnost v minulém roce prodala zboží v hodnotě 67,8 miliard dolarů, což je více, než jejích deset největších konkurentů dohromady.
S informací přišel deník Wall Street Journal. Hned za Amazonem se ocitlo Apple, které v minulém roce své tržby online zvedlo o 24 % a prodalo zboží v hodnotě 18,3 miliard dolarů. Hlavním důvodem, proč se Apple umístilo na druhé příčce, je však to, že prodeje hardwaru online byly do hodnocení zahrnuty vůbec poprvé. Kromě toho Apple samozřejmě prodává digitální obsah skrze iTunes a App Store. Na třetím místě je řetězec Staples, jemuž se povedlo tržby meziročně zvýšit pouze o jedno procento na 10,4 miliard.
Online tržby Staples kvůli silné konkurenci tvořily pouze 45 % všech jeho tržeb. Zajímavé je, že tržby Wal-Martu na webu rostly v minulém roce vůbec poprvé za deset let rychleji, než ty Amazonu. Wal-Mart obsadil čtvrtou příčku a prodal zboží v hodnotě desíti miliard dolarů, přičemž tržby online se meziročně zvýšily o třicet procent. Amazonu se v tom samém období povedlo zvýšit tržby online pouze o dvacet procent.