V reklamě Alza nabízela slevy až 80 %, na žádné ze zboží zobrazeného v reklamní kampani se však tak vysoká sleva nevztahovala.
Maďarský úřad pro hospodářskou soutěž (GVH) vyměřil pokutu 892 milionů forintů (67,3 milionu Kč) internetovému prodejci spotřební elektroniky Alza.hu. Maďarská součást českého podniku Alza pokutu dostala za nekalé obchodní praktiky, informovala dnes maďarská agentura MTI.
Maďarský úřad uvedl, že Alza.hu v období od ledna 2018 do února 2019 šestkrát inzerovala slevovou akci označovanou v reklamě jako Black Friday, tedy černý pátek. V reklamě nabízela slevy až 80 procent, úřad ale zjistil, že na žádné ze zboží zobrazeného v reklamní kampani se tak vysoká sleva nevztahovala. Podle GVH se sleva 80 procent vztahovala pouze na deset až 20 produktů nabízených v rámci akce.
Server Lupa.cz upozornil, že Alza od úřadu nejprve dostala pokutu nižší, a to 862 milionů forintů. K té se ale později přidalo dalších 30 milionů forintů za neposkytnutí dostatečné součinnosti při vyšetřování.
Alza vznikla v roce 1994. V současné době ji vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited. Alza.cz prodává na 26 trzích Evropské unie, Maďarsko je největším zahraničním trhem firmy.
Firmě Alza.cz loni podle předběžných výsledků vzrostl obrat o 17,6 procenta na 29,3 miliardy korun bez DPH. Internetový prodejce vyřídil 12,3 milionu objednávek, meziročně více téměř o 20 procent. Prodal více než 37 milionů kusů zboží, což je meziroční nárůst o 26 procent.