72 % spotřebitelů důvěřuje mobilnímu bankovnictví

Pouze 6 % Čechů aktivně využívá Apple Pay a 11 % Android Pay. Čím dál méně lidí mívá u sebe hotovost.

Společnost IdeaSense zjišťovala, jaké postoje zaujímají Češi k bankovnímu sektoru a nakolik jim vyhovují nové platební metody.

Banku svého výběru považuje za inovativní až 85 % Čechů. Opačný názor má pouze 8 % spotřebitelů, 7 % z nich se k otázce nevyjádřilo. Smýšlení Čechů je však různorodé co se týče nejnovějších mobilních platebních aplikací. 14 % z nich uvedlo, že jim aplikace zjednodušují život a vnímají je kladně. Stejná část populace (14 %) v tato řešení nemá důvěru a dává přednost tradiční bance. Desetina (11 %) je vůči novým platebním aplikacím a řešením skeptická. Poměrně velká část lidí (61 %) o těchto aplikacích nic neví. Téměř tři čtvrtiny respondentů (72 %) však důvěřují online/mobilnímu bankovnictví.

IdeaSense prozkoumala také návyk českých obyvatel používat digitální peněženku. Pouze 6 % Čechů aktivně využívá Apple Pay, u Android Pay je číslo vyšší (11 %). Malé procento spotřebitelů uvedlo, že by této možnosti využívali rádi, ale jejich banka jim to neumožňuje (2 % u Apple Pay a 3 % u Android Pay). Převážná část (78 %) však nevyužívá ani jeden způsob digitální peněženky a tvrdí, že o tuto modernizaci nemá zájem.

Více než třetina (36 %) respondentů následně uvedla, že nepovažují osobní kontakt s bankou za důležitý, jelikož preferují řídit si své osobní finance online. 30 % Čechů by bance bez kamenného zázemí nedůvěřovalo. V posledním tematickém okruhu průzkum zkoumal, jak zákazníci vnímají chvíle, když v podniku nemohou zaplatit kartou. Více než třetina (35 %) tomuto nedostatku nerozumí a v dnešní době by platbu kartou preferovala všude. Čtvrtině (26 %) toto nastavení nevadí, ale je pro ně nekomfortní vyhledávat v blízkosti bankomat, jelikož u sebe většinou nenosí hotovost. 30 % Čechů nosí peníze s sebou a platba v hotovosti pro ně není problém. Asi desetině obyvatel (9 %) je jedno, jakým způsobem na místě zaplatí.

Exit mobile version