Před 25 lety, 25. října 1994, se na serveru amerického časopisu HotWired objevila proužková reklama, takzvaný banner. Ačkoli neexistuje shoda, zda se jednalo o první banner, datum bývá často uváděno jako zlomová událost v dějinách tohoto druhu reklamy. Čí reklama se na stránkách HotWired ocitla jako první, není také stoprocentně jisté. Převážná většina zdrojů se ale kloní k tomu, že pionýrem byla telekomunikační společnost AT&T.
Její banner nenabízel žádnou ze služeb firmy a dokonce neobsahoval ani její název. Na černém pozadí byl pouze nápis „Have you ever clicked your mouse right here? You will.“ (Česky: Už jste někdy klikli myší přímo sem? Uděláte to.) Kdo na mnohoslibný nápis klikl, ten se kupodivu nedostal na web AT&T, ale na stránku s informacemi o vybraných světových muzeích a galeriích. Tvůrci banneru chtěli pouze ověřit životaschopnost nového propagačního nástroje.
Reklamní proužek však nebyl vynálezem ani serveru HotWired, ani společnosti AT&T. První banner, který dokázal uživatele přenést na stránku inzerenta, si zřejmě už o rok dřív objednala jistá kalifornská právní kancelář, aniž by však vzbudila větší zájem.