V e-shopech nakupovalo již přes 90 % internetové populace

Zkušenosti s nakupováním online má již 91 procent tuzemských uživatelů globální sítě internet. Z toho bezmála pětina si zboží objednává pravidelně alespoň jedenkrát za měsíc. Téměř tři pětiny lidí pak realizují nákup na internetu několikrát ročně. Informace zveřejnila průzkumová agentura Mediaresearch.


Rostoucí obliba nákupů v e-shopech v Česku

V září 2009 uskutečnila agentura Mediaresearch ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK) šetření v oblasti povědomí a využívání internetových obchodů, kterého se zúčastnilo celkem 508 respondentů z internetového netpanelu.

Pětina pravidelně uskuteční transakce

Silnou skupinou uživatelů e-shopů v ČR, kteří nakupují přes internet alespoň jednou měsíčně, představuje bezmála pětina respondentů (18 %). Nejaktivnějšími uživateli internetových obchodů jsou především mladí lidé ve věku 25-34 let. To, že význam internetových obchodů není vůči kamenným zanedbatelný, potvrzuje fakt, že téměř tři pětiny lidí nakupují prostřednictvím internetu několikrát ročně.

Potenciální nárůst by v budoucnu ještě mohla zaznamenat skupina uživatelů, kteří přes internet nakupují méně často než jednou za rok (15 %). Necelá desetina respondentů na internetu zatím nikdy nenakupovala. Polovina z nich však má v plánu nákup do budoucna uskutečnit.

Provozovatelé elektronických obchodů tvrdí, že popularita nakupováni na internetu v Česku stále roste, a to i díky hospodářské krizi, kvůli které lidé vyhledávají co nejnižší ceny. Například nákupní galerie Mall.cz aktuálně informovala o tom, že se jí zvýšily maloobchodní tržby za uplynulé čtvrtletí oproti loňskému o 97 %.

Tomáš Hodboď, zástupce online srovnávače cen a zboží Heuréka.cz, do médií uvedl, že nákupy se v Česku přesouvají na internet, a to především díky nižším cenám, než jaké jsou v kamenných obchodech. V některých kategoriích jsou ceny na internetu údajně až o 30 procent nižší.

Co se týká povědomí o jednotlivých hráčích na trhu, respondenti uváděli mezi e-shopy, které jim jako první vyvstaly v mysli, internetové obchody Alza.cz (12 %) a Aukro.cz (12 %). Za povšimnutí určitě stojí, že Aukro není klasický internetový obchod, ale online aukční síť, na které mohou prodávat jak fyzické tak právnické osoby. Třetím nejčastěji zmiňovaným obchodem na internetu byla nákupní galerie Vltava.cz (6 %).

Přečtěte si také

Řadě e-shopů hrozí zánik, trh převezmou silnější hráči
Kasa.cz: Hospodářská krize v internetovém retailu ustupuje

Exit mobile version