Jak hodnotit vstup LinkedIn na burzu? O krátký komentář se pokouší britský The Register. Počátky obchodování, kdy cena ze vstupní hodnoty 45 dolarů za akcii vyskočila až na 120 dolarů, aby se na konci prvního dne obchodování ustálila na asi 94, je z hlediska stávajících majitelů jistě úspěch. Celá firma by pak měla hodnotu skoro 9 miliard dolarů.
Je na obzoru opakování bubliny dot.com firem z konce 90. let? Těžko říct. LinkedIn není žádným novým hráčem na trhu, což by mohlo svědčit proti bezhlavému jednání investorů. Jenže o bublinu se jednat může i tak: To, na co investoři dnes letí, je totiž zřejmě hlavně fakt, že jde o sociální síť. Ve skutečnosti by asi mnohem raději skočili po Facebooku nebo snad ještě Twitteru, tady mají alespoň náhražku.
Kromě příslušného kouzelného slovního spojení „sociální síť“ je za hladem po akciích LinkedIn ještě další významný faktor – v posledních letech prakticky nedošlo k IPO (primární emise akcií) významné technologické firmy, takže nabídka zaostala za poptávkou. Prozatimní úspěch LinkedIn nevypovídá nic o tom, jak se bude dále dařit jejím akciím (a už vůbec ne, jaké finanční výsledky vykáže samotná firma), nicméně bez vlivu by zůstat nemusel. Třeba totiž povzbudí k IPO i další hráče, kteří zatím váhali…