Útok na síť Sony – byl cílem botnet ze superpočítačů?

Kompromitace sítě Sony PlayStation Network je pro média vděčným tématem. Nemohlo ale leccos být trochu jinak? Opravdu hlavním cílem útočníků byla uživatelská data?

Článek na serveru The Register se zabývá i možností, že motivem mohlo být i získání kontroly nad distribucí aktualizací firmwaru pro PlayStation 3. V kombinaci s dalšími bezpečnostními zranitelnostmi, jako je prolomení soukromého klíče PlayStation, by útočníci mohli být schopni vydávat aktualizace s falešným podpisem. Desítky milionů konzolí PlayStation by pak mohly začít pracovat v rámci výpočetně neobyčejně výkonného botnetu. Přitom již v roce 2008 stačilo nasazení pouhých 200 konzolí k tomu, aby byly nalezeny slabiny k šifrovacím algoritmu MD5. Ovládnutí sítě PSN pak mohlo útočníkům umožnit překonat i systémy vysoké úrovně včetně zabezpečení kritické infrastruktury´řady států.

Všechno jsou to ovšem spekulace, jakékoliv přímé důkazy chybí. Nicméně řada studií z poslední doby uvádí, že osobní data zákazníků typu čísel platebních karet mají pro podvodníky čím dál menší význam.

Bezpečnostní analytici v této souvislosti kritizují Sony, že má přílišnou důvěru v zabezpečení vlastních konzolí, a proto se už tolik nestará o zajištění mechanismu komunikace mezi klientem a serverem. Ale samozřejmě – samotný útok proti síti Sony proběhl jako spíše běžné zneužití SQL injection. Nemusely za ním stát nijak dalekosáhlé plány a útočníci mohli prostě využít příležitosti a nijak se nezajímat o to, že zranitelný web komunikuje se sítí superpočítačů. Každopádně opatření Sony v reakci na incident zřejmě vedla k tomu, že v tuto chvíli žádný botnet z kompromitovaných konzolí PlayStation
neexistuje…

Zdroj: The Register

Exit mobile version