Klikni.cz nabízí bezplatný e-mail ve spolupráci se společností Google. • John Carmack z firmy id Software představil nový herní engine příští generace. • Intel a Google zveřejnily další informace o boji proti plýtvání energií. • Analytická společnost IDC uvedla, že dojde k poklesu reklamy ve vyhledávačích.
Pondělí: klikni.cz nabízí GMail od iDnes
Zpravodajský server iDnes upravil portál Klikni.cz, aby se co nejvíce podobal klasickým českým portálům, na které jsme zvyklí.
S tím také souvisí uvedení nové verze jeho freemailu, využívající služby Google Apps Partners Edition, která poskytuje všechny funkce jako GMail od Google. Pokud si ale budeme chtít oba dva freemaily porovnat, rozdíly v nich budeme hledat marně. Mají totiž identickou strukturu, grafiku i nabízené funkce. Jediný rozdíl je v použitém logu, které Klikni.cz ve svém e-mailu používá vlastní.
Podaří se ale Klikni.cz prosadit svůj freemail na českém Internetu a ohrozit tak portálovou trojku? Pravděpodobně ne, a to i přesto, že je GMail kvalitní a bezproblémovou službou. České freemaily totiž v poslední době také značně dospěly a na nedostatek funkcí či uživatelského komfortu si již nelze stěžovat.
Úterý: John Carmack představil herní engine nové generace
Johna Carmacka z firmy iD Software uznává mnoho herních vývojářů jako génia na tvorbu 3D enginů. Tento titul si známý programátor vysloužil už v době vydání legendárního Dooma, který následovala celá řada úspěšných herních titulů, jako jsou například série Quake nebo Doom 3.
Přestože Carmack již jednou uvažoval o odchodu z herní scény a chtěl se věnovat převážně vesmírnému výzkumu, vystoupil v úterý se svým enginem příští generace a předvedl jeho schopnosti na Apple’s Worldwide Developers Conference 2007.
id Tech 5 je název nového enginu, který má konečně upustit od stísněných prostor známých z minulých her od iD Software.
„Co zde máme, je svět plný unikátních textur. 20 GB textur je použito jen v tomto úseku,“ komentuje na konferenci svoji prezentaci Carmack.
Herní vývojáři jsou z nového enginu nadšeni a tvrdí, že pokud Carmack dodrží to, co prohlašuje, herní průmysl vstoupí do zcela nové dimenze počítačové grafiky. Id Tech 5 bude podle všeho navíc dostupný jak pro PC, tak i pro Mac, Xbox 360 a Playstation 3.
Středa: Intel a Google v boji proti plýtvání energie
Cena energie neustále roste, přitom spotřeba domácností a velkých společností neklesá a naopak stále stoupá. Proto Google, Intel a pár dalších technologických kolosů založilo Climate Savers Computing Initiative (CSCI), což je projekt, který má za cíl snížit spotřebu počítačových zařízení.
Skupina CSCI, ve které najdeme i Dell, HP, IBM, Lenovo nebo Microsoft, stanovila cíle k dosažení nižší spotřeby. Mezi strategickými body se objevuje i plán k vytvoření speciálního softwaru na řízení spotřeby u počítačů.
Bill Weihl, vedoucí divize pro životní prostředí společnosti Google, ve středu sdělil, že 80 % energie spotřebované počítači je nevyužito. Ekologický přístup Google je mezi lidmi velmi dobře známý. Kanceláře společnosti jsou vybudovány z materiálu šetrného k přírodě. V jeho kavárně pro zaměstnance se navíc podává výhradně organické jídlo a celý areál společnosti je pokryt solárními panely.
Google prohlašuje, že program CSCI ušetří na cenách za elektřinu 5,5 miliardy dolarů ročně a sníží emise skleníkových plynů o 54 milionů tun. CSCI chce i nadále pokračovat ve směrnici stanovené agenturou pro ochranu životního prostředí (Environmental Protection Agency) a každoročně stanovy zpřísňovat. V roce 2010 mají přísná opatření této organizace odstranit takové množství emisí ze skleníkových plynů, které je srovnatelné se zbouráním dvaceti uhelných elektráren.
Čtvrtek: Reklama ve vyhledávačích má slábnout
Nejnovější průzkum společnosti IDC naznačuje, že si sice vyhledávače udrží první místo v podílu internetové reklamy, ten však bude během následujících pěti let klesat. V současné době se v internetové reklamě točí 16,9 miliardy dolarů ročně, tedy zhruba polovina předpovězené hodnoty pro rok 2011. Ta má podle IDC dosahovat 31,3 miliard dolarů. Podíl vyhledávačů na trhu internetové reklamy tak během pěti let klesne ze současných 40 % na 32 %.
IDC tvrdí, že to bude mít velký vliv především na společnost Google. Zisky této firmy jsou z 99 % tvořeny právě reklamou ve výsledcích hledání. Neznamená to ale, že zájem o placené odkazy bude stále menší. Tento reklamní segment poroste i nadále. Analyticici však předpokládají rychlejší růst reklamy ve streamovaných videích.
{seealso}
Tato forma reklamy je stále populárnější, protože je tímto způsobem mnohem snazší upoutat diváka, který reklamní spot nemůže žádným způsobem přeskočit. Na rozdíl od televizních reklam má také streamované video lepší efektivnost, jelikož spoty mají být většinou krátké, a tak nebude mít divák důvod, proč by měl utíkat od sledování kvůli 30vteřinové reklamě.