Ačkoliv nejvíce dat stále spotřebovávají videa, hraní her se stává stále datově náročnější záležitostí. Na tok dat je již dnes často výrazně náročnější než streamování videí. S rozšířením „cloud gamingu“ může spotřeba dat narůst mnohonásobě. Vyplývá to z analýzy Sandvine zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.
„V současnosti hraní her tvoří asi 7 % internetového provozu, to se však může rychle změnit s nástupem cloudového hraní. To prozatím zastává zanedbatelnou část provozu, protože je k němu potřeba velmi stabilní a rychlý internet, avšak do budoucna se očekává jeho rozšíření. Umožňuje totiž, aby i člověk s méně výkonným počítačem hrál nejnovější a nejnáročnější hry, a to jen s pomocí propojení počítače se vzdáleným cloudem, na kterém hra poběží a zpátky do počítače uživatele v reálném čase vše streamuje. Spotřeba dat při takovém hraní je ale obrovská. Zatímco například při hodině streamování videí v HD kvalitě spotřebujete okolo 3 GB dat, při hodině cloud gamingu můžete spotřebovat až 22 GB dat,“ říká analytik Petr Kadlec ze společnosti ComSource.
Predikce ukazují, že cloud gamingový trh by měl vzrůst ze 6 miliard v roce 2023 na 85 miliard dolarů v roce 2030, to by mohlo zásadně zvýšit tok dat v gamingu. Velkou část spotřeby dat netvoří jen hraní her, ale také jejich updaty a stahování přímo ve hře. 9 % domácností má zapnuto Playstation stahování v každý den s průměrným objemem stahování 11,3 GB. U Xboxu jde o 14,1 GB, zatímco u Steamu pouze o 2,5 GB.