Studio Beneš & Michl vyvinulo novou aplikaci. Zaregistruje ochrannou známku za pár minut

Grafické a webové studio Beneš & Michl stojí za novou aplikací Patentoid.cz. Ta pomůže podnikatelům s registrací ochranné známky – online a za pár minut.
Vyhnout se hodinám strávených ve frontách na úřadech a pročítáním stohů dokumentů při registraci ochranné známky, má nejnovější aplikace Patentoid.cz. Za jedinou aplikací tohoto druhu stojí plzeňské grafické a webové studio Beneš & Michl.

To se rozhodlo vyvinout aplikaci na základě vlastních zkušeností. „Když nás první klient požádal o přihlášení ochranné známky, zabralo nám to týden. Překvapilo nás, jak je vše komplikované. Nikde není jasně napsané, jak má registrace vypadat. Člověk si musí sám zjistit spoustu informací. Pokud využije služeb právníka, stojí ho to až 20 tisíc korun,“ říká autor myšlenky projektu Patentoid.cz Jakub Michl ze studia Beneš & Michl.

Žádná jiná služba, která by umožnila registraci ochranné známky online, do té doby v Česku neexistovala. Na rozvoj této myšlenky však kvůli vytíženosti grafického studia nebyl čas. „Až jsme se v pravou chvíli potkali s naším kamarádem Jaroslavem Mrvkou, který si ten nápad vzal pod palec. Opustil kvůli tomu lukrativní zaměstnání v Praze,“ dodává Jakub Michl.

Nanejvýš 10 minut

Tým pod vedením Jaroslava Mrvky vytvořil aplikaci Patentoid.cz, která přihlašování ochranných známek maximálně zjednodušuje. „Člověk vyplní přes internet jednoduchý formulář, což mu zabere nanejvýš deset minut. Patentoid.cz už pak zařídí zbytek. Od rešerší, jestli už stejnou značku či logo někdo neregistroval dřív přes komunikaci s Úřadem průmyslového vlastnictví až po vyřízení veškeré dokumentace. Po deseti letech, až platnost známky vyprší, dostane klient včas upozornění,“ vyjmenovává hlavní šéf projektu Jaroslav Mrvka. Službu využijí zejména podnikatelé a malé firmy, které nemají k dispozici vlastní právní oddělení.

Vyřízení ochranné známky přes Patentoid.cz stojí 9 900 korun, včetně správního poplatku 5 tisíc korun a zaslání hotového osvědčení. Stejná služba u právníka vyjde až dvojnásobně dráž a navíc je většinou nutné se s ním i osobně sejít
.
Registrovat ochrannou známku by si podle Mrvky měl každý, kdo to se svou firmou či značkou myslí vážně. „Jedině tak je možné práci ochránit před okopírováním a zneužitím. Zaručíte tím, že si zákazník omylem nekoupí službu nebo zboží od někoho jiného v domnění, že kupuje právě od vás,“ dodává.

Exit mobile version