Evropská unie chystá novou úpravu ochrany osobních údajů, které výrazně změní podnikatelské prostředí i na českém Internetu. Úprava se totiž může dotknout i cookies. Navíc má formu nařízení a musí být tudíž okamžitě v jednotlivých členských státech EU aplikováno. Aby na dopady tohoto nařízení Seznam.cz upozornil, uspořádal dnes odborný seminář, na kterém se sešli představitelé výkonné moci, zástupci evropských institucí i významní čeští internetoví podnikatelé.
Seznam.cz dnes upořádal odborný seminář, kde zástupci české výkonné moci, českých i evropských veřejných institucí i významných subjektů podnikajících na českém Internetu, diskutovali dopady nového nařízení Evropské Unie ohledně ochrany údajů, jehož zavedení do praxe se projednává na půdě Evropského parlamentu. Pokud by prošlo v současné podobě, mělo by zásadní dopad na všechny subjekty, které pomocí cookies sbírají informace
o svých uživatelích a na jejich základě je rozpoznávají a například vydávají cílenou reklamu. Nově by totiž právě cookies měly být považovány za osobní údaj, a tím by se zpřísnily podmínky jejich využívání.
„V globální konkurenci, kterou internetové podnikání určitě má, musíte pečlivě sledovat rozdíly v legislativních omezeních různých států. Bohužel nestačí jen vyrábět kvalitní produkt pro uživatele a inzerenty. Chystané nařízení přinese omezení pro podnikatele v EU, ale těch provozujících služby třeba z USA se nedotkne. Na internetu jsme přitom vidět všichni stejně. V EU ale budeme mít podmínky horší, což je špatně nejen pro podnikání v ČR, ale pro celou unii,“ uvedl Michal Feix, výkonný ředitel společnosti Seznam.cz, který je zároveň od letošního dubna poradcem ministra průmyslu a obchodu pro IT záležitosti.
Na semináři se sešli představitelé českých i evropských orgánů se zástupci významných subjektů podnikajících na českém on-line trhu. Za Úřad na ochranu osobních údajů přijal pozvání jeho předseda Igor Němec, z českých poslanců v Evropském parlamentu pozvání přijal Milan Cabrnoch, za IAB vystoupil viceprezident Kimon Zorbas. Kromě obecných postojů k nařízení se na semináři řešila i specifická témata a dopady nařízení na podnikání na českém Internetu.
„Toto nařízení EU zatím nemělo v českém prostředí dostatek pozornosti. Nyní probíhá připomínkové řízení a my se chceme aktivně zapojit do ovlivnění finální podoby této normy. Je třeba upozornit na úskalí a zcela nové podmínky i dosti nevyvážené až byrokratické požadavky, které nařízení uvalí i na hráče, kteří se dlouhodobě starají o ochranu osobních údajů svých uživatelů, stejně jako Seznam.cz,“ komentovala Mária Čuhelová, advokátka Seznam.cz.
Odborným garantem semináře bylo Sdružení pro internetovou reklamu v ČR, jehož předsedkyně, Kateřina Hrubešová měla ta SPIR také příspěvek.