Salesforce: Celosvětové tržby za letošní Black Friday dosáhly 70,9 miliardy dolarů

Osmiprocentní meziroční růst globálních tržeb za Black Friday na 70,9 miliardy dolarů zaznamenala v letošním roce společnost Salesforce. Údaj vychází z globálních nákupních dat Salesforce od více než 1,5 miliardy spotřebitelů, a také z dat o vánočních nákupech, založených na informacích z Commerce Cloud. Největší meziroční nárůst tržeb nastal v segmentu online nákupu obuvi, nejvyšší míra slev byla u kosmetiky. Další zajímavá data vám přinášíme níže.

Úplné shrnutí výsledků Black Friday:
Online prodeje na Black Friday dosáhly působivé výše 16,4 miliardy dolarů v USA a 70,9 miliardy dolarů celosvětově. Po nevýrazných nabídkách na začátku sezóny přilákal spotřebitele k nákupu na Black Friday neustálý nápor větších slev, které směřovaly zejména do digitálních kanálů a online prodeje díky tomu prudce vzrostly:
– Globálně: +8%
– USA: +9%
– Evropa: +8%

Nejvýkonnější vertikály z hlediska online prodeje na Black Friday:
– Nejvyšší globální nárůst online prodeje:
o Obuv = +23 %
o Zdraví a krása = +21 %
o Péče o pleť = +20 %

– Nejvyšší nárůst prodeje v USA:
o Obuv a kabelky = +22 % Nejvyšší růst prodejů v USA
o Sportovní zboží = +21 %
o Zdraví a krása (dohromady) = +17 %

– Nejvyšší růst prodeje v EU:
o Zdraví a krása (dohromady) = +22 %.
o Obuv a kabelky = +21 %
o Domácnost (dohromady) = +10 %

Míra slev se celosvětově zvýšila na 28 % a v USA na 30 %, což představuje zatím nejlepší nabídku ve sváteční sezóně. Vertikály s nejvyššími slevami na Black Friday na celém světě byly:

– Nejvyšší globální míry slev:
o Kosmetika = 40 %
o Aktivní oblečení = 34 %
o Všeobecné oblečení = 34 %

– Nejvyšší míry slev v USA:
o Všeobecné oblečení = 39 %.
o Zdraví a krása = 35 %
o Domov = 25 %

– Nejvyšší slevy v EU:
o Všeobecné oblečení = 27 %
o Aktivní oblečení a obuv = 26 %.
o Luxusní kabelky a oděvy = 26 %.

Spotřebitelé, kteří byli na cestách, používali na Black Friday k online nakupování své mobilní telefony. Po útlumu během pandemie (kdy lidé doma vyměnili pohodlí mobilu za vizuální zážitek z počítače) dosáhl mobilní nákup na black Friday 2023 historického maxima:

– 2017 – 61 % digitálního provozu
– 2018 – 67 % digitálního provozu
– 2019 – 76 % digitálního provozu
– 2020 – 75 % digitálního provozu
– 2021 – 75 % digitálního provozu
– 2022 – 76 % digitálního provozu
– 2023 – 79 % digitálního provozu

„Výsledky online prodeje na Black Friday předčily očekávání všech vedoucích pracovníků maloobchodu. Maloobchodníci zintenzivnili svou hru na slevy a zákazníci zase klikali na tlačítko „koupit. … Mobilní telefon se stal dálkovým ovladačem pro sváteční nákupy, který spojuje spotřebitele se značkami při jejich pohybu napříč online i offline kanály,“ uvedl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel Salesforce pro maloobchod.

Exit mobile version