Acer for Education představuje výsledky průzkumu, jehož cílem je získat ucelený přehled o úrovni digitalizace škol v regionu EMEA a upozornit na hlavní výzvy a potřeby.
Průzkumu se zúčastnili partneři společnosti Acer v oblasti vzdělávání a byl proveden na konferenci Acer Education Summit 2024, která je klíčovým momentem pro celosvětovou komunitu partnerů v oblasti vzdělávání, kteří se sešli, aby diskutovali o inovacích, výzvách a příležitostech budoucnosti digitálního vzdělávání.
Digitalizace se stává stále důležitějším prvkem ve vzdělávání studentů a vzdělávací instituce musí držet krok s technologickým pokrokem, aby mohly co nejlépe poskytovat všechny potřebné nástroje. Podle průzkumu společnosti Acer téměř polovina partnerů (46 %) souhlasí s tím, že úroveň digitalizace vzdělávacích institucí v jejich zemích je dobrá, a dokonce pokročilá, což znamená, že se investuje do moderních technologií na podporu efektivní výuky a uspokojení potřeb stále více propojené generace. Aby učitelé a studenti měli k dispozici nejlepší dostupné technologie, jsou podle partnerů nejžádanějšími vlastnostmi notebooků, kterých se školy nevzdávají, odolnost (30 %), dlouhá životnost a možnost snadné opravy (30 %) a také dlouhá životnost baterie (23 %).
Navzdory pozitivním údajům o úrovni digitalizace ve vzdělávání v regionu EMEA však partneři stále uvádějí některé překážky, které integraci vzdělávacích technologií ztěžují nebo zpomalují. V mnoha případech se školy potýkají s nedostatkem finančních prostředků (30 %) a také s nedostatečnou přípravou učitelů (30 %) na používání IT zařízení v každodenní činnosti a proto kromě produktu potřebují podporu při školení učitelského týmu (29 %), přístup k Edu Tools a aplikacím (24 %) a také leasingové nebo finanční služby (11 %), aby zvládly cestu digitalizace.
Další překážkou, na kterou narazili, je odpor školských odborníků k přijímání nových technologií: téměř čtvrtina partnerů (24 %) uvedla, že kulturní změna potřebná k úspěšné integraci digitálních inovací ještě není plně zavedena. Kromě toho 10 % dotázaných partnerů uvedlo, že je třeba zlepšit digitální infrastrukturu, přičemž v mnoha případech uvádějí potíže způsobené různou kvalitou internetového připojení a omezeným přístupem k vhodným technologickým zařízením, přičemž překážky se v jednotlivých zemích liší. V důsledku toho je poptávka po technické pomoci ze strany škol velmi vysoká, přičemž 36 % partnerů uvedlo, že jde o požadavek, který dostávají nejčastěji.
V globálním kontextu, kdy se udržitelnost stává průřezovou prioritou, se vzdělávací instituce rovněž snaží snížit dopad svých činností na životní prostředí. Průzkum Acer for Education ukázal, že 61 % partnerů zjistilo, že školy v jejich zemích mají zájem o realizaci konkrétních iniciativ na snížení spotřeby energie a podporu udržitelných postupů, prostřednictvím zavádění zařízení s recyklovanými materiály v šasi, nízkou spotřebou energie a snadno opravitelných nebo samoopravitelných.
Umělá inteligence se zároveň stává jednou z nejslibnějších technologií pro oblast vzdělávání, která nabízí nové možnosti personalizace výuky a zvýšení efektivity výuky. Podle průzkumu se ukázalo, že vzdělávací instituce se s umělou inteligencí seznamují, ale pouze 5 % z nich považuje umělou inteligenci za důvěryhodného asistenta. Ve skutečnosti by pro 31 % respondentů mohla být AI příležitostí, ale existují obavy z hlediska ochrany soukromí a bezpečnosti.
“Společnost Acer for Education se vždy snažila podporovat změny ve světě vzdělávání a spolupracovala se vzdělávacími institucemi a partnery na podpoře inkluzivní, udržitelné a technologicky vyspělé výuky,” uvedla Cristina Pez, obchodní ředitelka společnosti Acer pro oblast EMEA. “Náš výzkum zdůrazňuje význam inovativních řešení, která nejen zlepšují výuku, ale také respektují životní prostředí a připravují studenty na stále digitálnější budoucnost.”