Nedávný průzkum společnosti Regus, největší globálního poskytovatele flexibilních pracovišť, ukázal na to, že domácí kancelář není zrovna ideálním pracovním prostředím. Pracovníci z domova se často cítí osamělí, chybí jim interakce s kolegy, domácnost je rozptyluje prováděním nepracovních aktivit či se obávají nadváhy.
Průzkum byl proveden mezi 44 000 respondenty z řad podnikatelů a manažerů z více než 100 zemí celého světa, včetně České republiky.
Dotazy směrované na pracovníky v České republice přinesly tato zajímavá zjištění:
- 53 % respondentů v ČR pracuje více než polovinu týdne mimo hlavní kancelář;
- 22 % pracovníků tvrdí, že jejich rodina nelibě nese přeměnu části domova na pracovní prostředí a 45 % má pocit, že členové rodiny berou jejich práci méně vážně, pokud pracují z domu;
- 68 % pracovníků domácí prostředí rozptyluje a motivuje je k výjezdům mimo domácí kancelář;
- 34 % se cítí osaměle a 60 % chybí interakce s kolegy;
- 34 % má obavy z nadváhy v důsledku častější konzumace jídla.
Z průzkumu vyplývá, že k dosažení produktivního výkonu je potřeba profesionální a plně vybavené pracovní prostředí a domácí kancelář rozhodně není odpovědí. Ale nezáleží jen na technologiích – i při práci mimo hlavní kancelář se očekává vysoká pracovní morálka a výkonnost, jejichž dosažení je v neformálním domácím prostředí prakticky nerealizovatelné.
„Ze zkušeností našich zákazníků víme, jak pozitivně na jejich pracovní sebekázeň působí reprezentativní a profesionálně vybavené prostory – ať již pracují v kancelářích či mají schůzky v zasedacích místnostech,“ řekl Karel Pelan, ředitel společnosti Regus v České republice. „S nedávným otevřením prostor na I. P. Pavlova mají pracovníci možnost využívat dle potřeby širokou síť business center a přitom eliminovat většinu nedostatků práce z domova.“
Regus provozuje v současnosti v České republice síť osmi business center, šest v Praze (Burzovní palác, Praha City Center, Nový Smíchov, City Empiria, Nové Butovice a I. P. Pavlova), jedno v Brně a jedno Ostravě. Klienti v těchto centrech mohou využívat nejrůznějších prostor, od kanceláří, zasedacích místností až po business lounge – dle potřeby na hodinu, den, měsíc či rok.
Mohlo by vás zajímat: