Téměř polovina bank a platebních systémů (konkrétně 48 %) se zabývá kybernetickými incidenty raději až ve chvíli, kdy nastanou, než aby investovaly do nástrojů, které by jim mohly zabránit.
Ukázal to průzkum Kaspersky Lab a B2B International zabývající se postoji finančních organizací k informační bezpečnosti, včetně opatření týkajících se ochrany před online podvody.
29 % společností věří, že je levnější a efektivnější řešit incidenty až když se objeví, než se pokoušet jim zabránit. V případě, kdy se objeví kybernetický podvod týkající se i účtů klientů, pouze 41 % firem přijme bezpodmínečně opatření k zabránění jeho opakování v budoucnu. Analýzu zranitelností využitých při útoku vypracuje 36 % společností a 38 % nahradí ztráty. Nejčastějším postupem firem je snaha odhalit původce útoku, o což se pokouší dvě třetiny (66 %) dotázaných finančních organizací.
Analytici Kaspersky Lab doporučují používání komplexních metod ochrany před online podvody, čímž bude zajištěna ochrana klientů bank na několika úrovních. Platforma Kaspersky Fraud Prevention poskytuje ochranné kontrolní nástroje pro zařízení na straně zákazníka i pro součásti serverů v informační struktuře banky. Dokáže na dálku rozpoznat infikování zařízení zákazníka pomocí speciálního kódu vloženého do webových stránek banky.
Do průzkumu „IT Security Risks Survey 2015“ provedeného společnostmi Kaspersky Lab a B2B International se zapojilo více než pět tisíc zástupců společností z 26 zemí, včetně 131 bank a platebních systémů.