Nová verze řešení Oracle BI přináší jednoduché uživatelské prostředí, podporuje agilitu podnikání a nabízí velkou škálovatelnost výkonu.
Společnost Oracle oznámila všeobecnou dostupnost řešení Oracle Business Intelligence 12c (BI 12c). Jedná se o analytickou platformu pro práci se všemi typy podnikových dat, která nyní umožňuje snadno kombinovat data z různých zdrojů a poskytuje jejich názornou vizualizaci. Tuto jednotnou a integrovanou samoobslužnou platformu mohou při řešení obchodních problémů využívat zaměstnanci napříč celým podnikem, v kanceláři i mimo ni.
Analytické nástroje nutily až dosud podniky k těžké volbě mezi jednoduchostí/rychlostí a aplikacemi podnikové třídy. Desktopová řešení nabízejí rychlou analýzu a přehlednou vizualizaci, nicméně nikoliv jednotné řízení a používání dat napříč celým podnikem.
Tradiční nástroje BI zase umožňují škálovatelnost výkonu a jednotné řízení dat, bývají však těžkopádná i složitá pro uživatele a získat z nich užitečné výsledky může trvat dlouho.
Platforma Oracle BI 12c představuje jediné řešení na trhu, které v tomto ohledu zákazníky nenutí ke kompromisům. Jedná se o moderní platformu s vizuálními nástroji i přehlednými panely, která uživatelům umožňuje pracovat s vlastními daty stejně jako s daty na úrovni jednotlivých oddělení nebo celého podniku. Nová verze Oracle BI 12c tak nabízí vylepšenou uživatelskou zkušenost, optimalizuje zpracování dat přímo v operační paměti (in-memory), obsahuje vestavěné nástroje i pro pokročilou analytiku a navíc přináší i zjednodušenou správu.
„S řešením Oracle Business Intelligence 12c máme zkušenosti již v rámci vývoje této platformy, zúčastnili jsme se programu beta testování,“ uvádí Arvinder Singh, architekt řešení BI ve společnosti Land O’Lakes. „Oceňujeme zde zejména možnost snadného propojování dat z různých zdrojů (mashup). To je pro podniky velmi důležité, zaměstnanci nyní mohou např. jednoduše nahrávat data z Excelu a kombinovat je s daty v rámci Oracle BI. Uživatelé si mohou ve vizuálním prostředí rychle a snadno vytvářet vlastní užitečné výstupy (panely), aniž by k tomu bylo potřeba mít zvláštní technické znalosti.“
Nové funkce řešení Oracle BI 12c mj. zahrnují:
• Integrována je vizualizace dat, kombinování vlastních dat jednotlivých uživatelů a analytické funkce podnikové úrovně. Zákazníci tak získají agilitu a jednoduchost samoobslužných desktopových produktů i spolehlivost platformy, kterou spravuje podnikové IT oddělení.
• Intuitivní analýzy založené na vyhledávání umožňují uživatelům zadávat otázky (z klávesnice i pomocí hlasového ovládání) a jako odpověď získat vizualizovaná data. Díky jednoduchému rozhraní se používání analytických nástrojů může rozšířit napříč celou organizací.
• Optimalizovaná práce s daty přímo v operační paměti (in-memory) umožňuje efektivnější využití systémových zdrojů. Analýzy lze provádět rychleji a zahrnout do nich více dat, ať už na úrovni jednotlivého uživatele, oddělení nebo celé firmy. Mnohem efektivněji je možné pracovat také se zdroji velkých objemů dat (big data).
• Zjednodušená správa i proces upgradu podstatně snižují náklady na vlastnictví.
„Naši zákazníci chápou, že pro úspěch podnikání je klíčové přijímat rozhodnutí založená na datech, a současně je přijímat tak rychle, jak to vyžaduje agilní svět dnešního byznysu. Vhodná analytická platforma proto musí nabízet vizualizaci, spolehlivost i škálovatelnost,“ říká Hari Sankar, viceprezident skupiny Business Analytics ve společnosti Oracle. „Platforma Oracle BI 12c představuje řešení pro business intelligence, které splňuje všechny tyto požadavky: bohaté vizuální rozhraní, extrémní výkon, jednoduchá správa a řízení, prostě uživatelsky jednoduché prostředí s funkčností a komplexností požadovanou od podnikového softwaru.“
Platforma Oracle BI 12c je plně kompatibilní a integrovaná s dalšími analytickými řešeními společnosti Oracle, ať už se provozují na infrastruktuře zákazníka (on-premise) nebo v cloudu. Konzistentní přístup společnosti Oracle zajišťuje v rámci portfolia analytických nástrojů přenositelnost a jednotnou uživatelskou zkušenost. Pro zákazníky je proto snadné používat tyto nástroje v takovém prostředí, které vyhovuje jejich aktuálním potřebám, snadno tato řešení škálovat a přizpůsobit i v případě, že se jejich požadavky změní.