Společnosti PayPal, poskytovatel nejrozšířenějšího platebního portálu na světě, a Shopify, přední cloudová multikanálová obchodní platforma navržená pro malé a střední firmy, se rozhodly nabídnout zákazníkům možnost slev v rámci letošního vánočního nakupování. V rámci spolupráce obou firem PayPal navazuje partnerství s webem Shopify a nabízí 20% slevu prodejcům, kteří chtějí provozovat nejlepší online obchody.
Pokud mohou loňské vánoční prodejní výsledky sloužit jako měřítko, pak svátky jsou ideální příležitostí k lepší optimalizaci vašeho online obchodu. Podle Národní maloobchodní federace (National Retail Federation) světový vánoční prodej mimo prodejny (což zahrnuje i online obchody a elektronickou komerci) vzrostly v roce 2014 o 6,8 procent na 101,9 mld. USD.
Nové partnerství obou společností se zaměřuje hlavně na čtyři oblasti, kde společnosti PayPal a Shopify poskytují online obchodníkům důležité rady. Využitím služby společností PayPal a Shopify provozovatelé e-shopů získají rady, jak připravit své online obchody na mobilní zákazníky: zjistí hlavně, jak orientovat návrh zboží a služeb a plánování celého nákupního procesu z pohledu mobilního zákazníka. Jedná se zde o odstranění nutnosti zadávat uživatelské jméno, heslo a další informace, které mohou představovat překážku v nákupu. Dobrým příkladem je funkce PayPal One Touch, která má nyní ještě širší globální dosah, takže vám umožní získat ještě více zákazníků z celého světa.
Druhá oblast, kde radí PayPal a Shopify majitelům e-shopů, je bezpečnost. Při nakupování online a na mobilních zařízeních během svátků zákazníci očekávají, že jejich osobní údaje zůstanou v bezpečí. Díky partnerství firmy Shopify se známou a důvěryhodnou společností, jako je PayPal, prodejci vědí, že svým zákazníkům mohou nabídnout špičkovou ochranu prostřednictvím programu PayPal Buyer Protection. Ochrana kryje plnou nákupní cenu zboží a jakékoli původní náklady na dodání, pokud není s objednávkou něco v pořádku. Díky programu společnosti PayPal mají nakupující na vznesení námitky až 180 dnů. Taková úroveň zabezpečení a ochrany dává zákazníkům důvěru, kterou hledají při online nakupování.
Třetí oblast se soustředí na jednodušší úhradu nákupu. Každý, kdo provozuje online obchod, ví, že opuštěný nákupní košík patří mezi běžné problémy a vede k nižší míře konverze. Co se týká plateb, pak pohodlí patří mezi nejdůležitější faktory vyšší míry konverze. Pokud nutnost okamžité platby zákazníky odrazuje od nakupování, zvažte možnost nabídnout splátky: malé obchody, které na svůj web umístily reklamní bannery splátkové služby PayPal Credit, hlásí zvýšení prodeje až o 18 procent. Obchodníci by se také měli zamyslet nad tím, jestli zákazníci skutečně musí na konci nákupu zadávat číslo platební karty a další související údaje (jako dodací a fakturační adresa). Uložené platební informace jsou důvodem, proč transakce zpracovávané přes PayPal dosahují o 70 procent vyšší míry konverze, než je tomu v případě, když nabídnete platbu pouze kreditní kartou.
Čtvrtá oblast je možnost volby a flexibilita v rámci jediného předplatného.
Mnozí spotřebitelé se v období vánočních nákupů potýkají s nedostatkem času, a nakupování dárků pro ně proto může být stresující. Možnosti jako „Nákup online, vrácení v prodejně“ (Buy Online, Return in Store – BORIS) nebo „Nákup online, vyzvednutí v prodejně“ (Buy Online, Pick up In Store – BOPIS) dávají zákazníkům větší flexibilitu pro zakoupení a případné vrácení dárků a zohledňují jejich specifické potřeby. Zhruba 88 procent ze 100 nejvýznamnějších maloobchodníků v USA začalo tyto možnosti poskytovat, což samozřejmě vede k tomu, že nakupující je následně očekávají i od menších prodejců.
I když možnosti BORIS a BOPIS mohou představovat výzvy z hlediska řízení dodavatelského řetězce (protože objednávky mohou být vyřizovány z různých skladů), flexibilita ve vašich skladových systémech je nezbytným předpokladem k úspěšnému škálování.