Malé a střední firmy jsou v používání umělé inteligence jistější než velké společnosti, zjistil průzkum Salesforce

Nedávný průzkum mezi 600 IT profesionály ukázal, že malé a střední podniky (SMB) mají větší důvěru v umělou inteligenci a její přínosy než jejich korporátní protějšky. Dokonce natolik, že se naprostá většina (95 %) IT profesionálů pracujících v malých a středních podnicích cítí naprosto jistě při využívání generativní AI a vidí v této technologii větší příležitost pro růst příjmů.
Proč je to důležité: Vzestup nových generativních technologií umělé inteligence demokratizuje inovace a umožňuje malým a středním podnikům konkurovat za rovnějších podmínek. Průzkum ukazuje, že díky využívání AI získávají malé a střední podniky hlubší obchodní zkušenosti, zvyšují příjmy a zlepšují zkušenosti zákazníků.

Z průzkumu společnosti Salesforce vyplynulo, že:
1. Malé a střední podniky si jsou jistější svými dovednostmi v oblasti umělé inteligence než jejich protějšky z řad korporátů

2. Malé a střední podniky podporují růst pomocí umělé inteligence, zatímco velké firmy se zaměřují na provozní efektivitu
Tři hlavní výhody umělé inteligence pro malé a střední podniky:
1. Zlepšení obchodních zkušeností
2. Zvýšení příjmů
3. Zlepšená zákaznická zkušenost
Tři hlavní přínosy umělé inteligence pro velké firmy:
1. Automatizace rutinních úkolů
2. Zvýšení efektivity
3. Zlepšená zákaznická zkušenost

Perspektiva podle společnosti Salesforce: „Umělá inteligence skutečně vyrovnává podmínky pro malé a střední podniky. Díky generativní AI, která přebírá velkou část jejich opakujících se a někdy i podřadných úkolů v plně propojené sadě produktů, mají týmy SMB najednou více času na strategičtější a hodnotnější práci, jako je navazování kontaktů s potenciálními zákazníky a partnery. Díky tomu mohou být stejně rychlí – nebo ještě rychlejší než větší společnosti – a zároveň výrazně zlepšit zákaznickou zkušenost,“ říká Kristopher Billmaier, GM Starter Suite

Exit mobile version