Firmy, které vsadily na optimalizaci tiskového prostředí, dokážou ušetřit podstatnou část nákladů na provozování tiskových zařízení. Nyní Konica Minolta přichází s dalším chytrým řešením. Bizhub SECURE umožňuje uživatelům klidné spaní, protože mají jistotu, že všechna cenná data jsou v bezpečí.
Kontrola bezpečnosti tiskového procesu je doporučenou součástí balíčku tzv. Optimalizovaných tiskových služeb (OPS, Optimised Print Services), který Konica Minolta běžně nabízí svým zákazníkům. V jeho rámci se stará o poradenství, implementaci i následné řízení a kontrolu celého procesu.
Součástí vhodné implementace je i zajištění maximálního zabezpečení z pohledu možného úniku dat. Služba bizhub SECURE zabraňuje krádežím dat z multifunkčních zařízení neoprávněným uživatelem i extrakci dat po vyjmutí pevného disku ze zařízení. Přitom stačí jediné, umožnit odborníkům aktivovat bezpečnostní prvky na multifunkčních zařízeních.
„Mnoho společností podceňuje rizika spojená s užíváním multifunkčních zařízení. Přitom denně tisknou nebo kopírují citlivé informace jako jsou šeky, smlouvy nebo detailní informace o obchodních partnerech. Samotnou kapitolou je pak tisk mimopracovních e-mailů nebo fotografií, jejichž zneužití může být mimořádně nepříjemné,“ říká Michal Sommer ze společnosti Konica Minolta.
S aktivovanými nástroji služby bizhub SECURE získají uživatelé silný nástroj pro zabezpečení dat a minimalizují možnosti jejich úniku. Co služba nabízí?
• šifrování dat na pevném disku – elektronické dokumenty lze ukládat do schránek na pevném disku, které jsou chráněny heslem. Uložená data mohou být navíc šifrována pokročilým šifovacím standardem AES – pak už data na něm nelze přečíst ani po vyjmutí disku z multifunkčního zařízení
• ochrana pevného disku heslem – které je uloženo v BIOSu pevného disku a brání v přístupu k datům, dokud není zadáno správně heslo
• mazání dočasných dat – v závislosti na velikosti souborů může zařízení použít pevný disk k dočasnému ukládání dat při kopírování, skenování, tisku i faxování. Stroj ale lze nastavit i tak, aby data u každé úlohy přepisoval. Jsou tak smazána hned poté, co nejsou po dokončení operace potřeba
• přepis dat na pevném disku – dokumenty uložené na pevném disku lze odborně smazat – ať už zásahem servisního technika nebo dalšími metodami
• automatické mazání dat uživatelů – nastavení automatického časovače pro mazání dat, uložených v osobních nebo veřejných uživatelských schránkách. Automatické mazání vymaže kopírovací, tiskové, skenovací i faxové úlohy.
• nastavení SSL komunikace – pomocí instalovaného SSL certifikátu je možné připojit se na webové rozhraní multifunkčního zařízení pouze z důvěryhodných adres
• nastavení povolených/zakázaných komunikačních portů – na stroji zůstanou povoleny pouze porty využívané uživateli, včetně případného nastavení hesel, komunikace přes ostatní porty bude automaticky blokována
• nastavení autentizace uživatelů – na multifunkčním zařízení lze nastavit povinnou autentizaci uživatelů například bezkontaktními kartami. Lze využít jak standardní autentizační funkce multifunkčních zařízení, tak autentizaci s využitím zabezpečovacího a účtovacího software (např. SafeQ nebo PageScope Enterprise Suite)