Vyhlášení nouzového stavu a následné omezení volného pohybu způsobilo internetovým prodejcům s módou jen dočasný propad. V týdnu vyhlášení karantény jim tržby klesly téměř o pětinu, Češi se ale rychle k nákupům vrátili a tržby se na konci března dostaly na vyšší hodnoty, než jakých dosahovaly na počátku měsíce. Vyplývá to z dat vyhledávače módy Glami.
V České republice platí od 12. března nouzový stav. Původně byl vyhlášen na 30 dní, vláda ho ale minulý týden prodloužila do 30. dubna. První případy nákazy novým typem koronaviru se v tuzemsku potvrdily 1. března. Hned poté klesl zájem Čechů o některé módní kategorie, například v případě kabelek to bylo až o 41 procent.
Zákaz volného pohybu platí od 16. března, na který ve stejném týdnu navázala povinnost mít na veřejnosti zakrytá ústa a nos. V tomto týdnu módní e-shopy zaznamenaly největší pokles. Dařilo se pouze kategorii šál a šátků, která vzrostla o 633 procent. Velmi rychle se ale znovu začalo dařit i dalšímu zboží. Prodej sandálů posílil o 62 procent. „Lidé si je pravděpodobně kupovali na doma,“ míní manažerka Glami Kristýna Rakovská. Kategorie kalhot a oděvů pro děti a kojence vzrostly shodně o 48 procent.
Z dotazníkového šetření Glami mezi 150 e-shopy vyplynulo, že karanténa způsobila změnu zákaznického chování. Češi začali více kupovat levnější zboží, častěji se zajímali o dobu doručení, pětina zákazníků se dotazovala na bezpečnost doručení.
Kvůli koronaviru a vládním opatřením polovina českých internetových prodejců s módou zaznamenala snížení návštěvnosti webu. Více než půlka obchodníků proto snížila marketingové náklady. Spolupráce s agenturami a nezávislými profesionály pozastavilo 20 procent e-shopů, 13 procent snižovalo platy a devět procent propouštělo.
Se záměrem zlepšení výkonnosti e-shopu zahájilo 35 procent prodejců původně neplánované slevové kampaně. Osvědčila se komunikace bezpečnosti dopravy a rozšíření nabídky o roušky a další ochranné pomůcky.
Současný stav potřebuje podle průzkumu Glami přežít 55 procent internetových prodejců s módou. Téměř 35 procent e-shopů uznává, že koronavirus na ně má velký vliv, ale období berou jako příležitost přizpůsobit strategii a zkusit něco nového. Koronavirus za hrozbu pro online módní průmysl vůbec nepovažuje přibližně desetina e-shopů.