Služba HP Big Data Discovery Experience zvyšuje efektivitu online operací na portálech předního českého telekomunikačního operátora.
Divize HP Enterprise Services dnes oznámila, že společnost T-Mobile Czech Republic (T-Mobile), přední operátor na českém mobilním trhu, implementovala služby HP Big Data Discovery Experience a zvýšila tak efektivitu svých online aktivit na zákaznických webových portálech. Nová služba pomohla T-Mobile v krátkém čase zvýšit výtěžnost nestrukturovaných dat pro zkvalitňování zákaznických služeb, vytváření nových obchodních příležitostí, zlepšování efektivity a minimalizaci rizik.
T-Mobile je integrovaným operátorem se zhruba 2 600 zaměstnanci, který poskytuje telekomunikační služby v pevných i mobilních sítích, dodává ICT řešení a nabízí satelitní televizi. T-Mobile si také již v roce 2007 zvolil za vyhledávací platformu řešení HP Autonomy.
„Potřebovali jsme zvýšit efektivitu našich webových stránek, které nabízejí snadný přístup k informacím a novým produktům prostřednictvím online samoobsluhy,“ uvedla Marta Špuláková, T-Mobile Proposition & Product Manager pro oblast eBusiness. „Od okamžiku, kdy jsme provedli přestavbu našich webových stránek a začali využívat službu HP Big Data Discovery Experience, jsme zaznamenali významné zlepšení efektivity a také úspory nákladů. Odhaduji, že zhruba čtvrtinu z 76% nárůstu návštěv a 44% zvýšení transakcí samoobsluhy Můj T-Mobile i čtvrtinový vzrůst celkového počtu webových transakcí lze připsat snazšímu přístupu k informacím a zkvalitnění poskytované podpory. Každá společnost, která pracuje s daty a má více než deset zákazníků, může podle mého názoru služby HP dobře využít pro maximalizaci výsledků svých online aktivit.“
V rámci trvalého závazku o zefektivňování a modernizaci služeb zákazníkům provedl T-Mobile kompletní přestavbu svých webových portálů, která šla daleko za rámec pouhého redesignu. Věnoval zvýšenou pozornost také funkčním prvkům, jako například vyhledávání, optimalizaci obsahu nebo strukturované sekci věnované zákaznické podpoře.
Web T-Mobile slouží zákazníkům jako znalostní báze, poskytuje snadný přístup k informacím, umožňuje nákup nových produktů a jeho součástí je samozřejmě i online samoobsluha. V takovém množství obsahu se musí zákazník umět dobře orientovat, a právě zde leží velký potenciál HP Autonomy řešení, které umožňuje online zpracovávat nestrukturovaná data, optimalizovat vyhledávání a poskytovat podrobné reporty – a to jak provozní, tak o chování a potřebách zákazníků.
Zákazníci T-Mobile se po implementaci řešení HP nyní mohou lépe orientovat v obsahu či vyhledávat v databázi často kladených otázek, což snižuje náklady na podporu, přičemž zjednodušená správa a nižší nároky na administraci zároveň operátorovi uvolňují interní zdroje.
HP navíc zvýšilo efektivitu uvádění nových online služeb společnosti T-Mobile tím, že jí umožňuje testovat nové koncepty a obchodní požadavky na reálných datech ještě před finální definicí dané služby. T-Mobile tak získává realistická očekávání při návrhu a nastavování parametrů úloh či služeb a může přesně selektovat slepé cesty nebo se vyhnout budoucím zklamáním z malé efektivity služeb.
„Současný model spolupráce s HP splnil naše očekávání – služby jsou bezproblémové a v požadované kvalitě, z pohledu nákladů je nový model spolupráce výhodnější než původní, kdy byla platforma provozována odděleně od aplikace. Velmi spokojeni jsme rovněž s business službami, díky nimž neustále zvyšujeme kvalitu poskytovanou našim zákazníkům,“ dodala Marta Špuláková.
Služba HP Big Data Discovery Experience umožňuje společnosti T-Mobile vytěžit hodnotu z velkých objemů nestrukturovaných dat a využít je pro růst obchodních aktivit, zlepšování provozní efektivity a získávání zákazníků. Díky získání podrobností o trendech online nakupování může T-Mobile v reálném čase optimalizovat marketingové aktivity napříč různými distribučními kanály, zkvalitňovat zákaznický servis či zlepšit odhad poptávky, a podpořit tak loajalitu svých zákazníků i navýšit zisky. PaaS přístup (Platform-as-a-Service, platforma jako služba) aplikovaný prostřednictvím cloudu umožňuje T-Mobile využívat další výhody již pořízeného softwaru HP Autonomy.
V souvislosti s měnícími se podmínkami na trhu T-Mobile nepřetržitě pokračuje v rozvíjení tohoto flexibilního nového modelu poskytování obchodních služeb pronikáním do nových oblastí, jako je například využívání sociálních médií pro řízení rizik či management dobrého jména značky.
„Přestože si IT manažeři uvědomují důležitost zvládnutí problematiky ’velkých dat’ pro poskytování obchodně využitelných informací, mnozí považují možnosti její realizace v rámci svých organizací za velmi složité,“ řekl Bedřich Luft, ředitel HP Enterprise Services v České republice. „HP může velkým organizacím, jako je T-Mobile, asistovat při podnikání konkrétních kroků vedoucích ke zlepšení jejich podnikatelských aktivit tím, že jim pomůže najít ty správné informace a souvislosti, díky nimž se budou moci rozhodovat lépe a rychleji.“