- Online prodeje meziročně vzrostly o 5 % a celosvětově dosáhly 74,4 miliardy dolarů v online prodejích. Online prodej vzrostl o 1,4 % také v EU.
- Očekává se, že Cyber Week přinese celosvětové tržby ve výši 51 miliard dolarů, přičemž v roce 2023 to bude celosvětově 48,4 miliardy dolarů.
- AI a agenti přispěli k celosvětovému online prodeji během Black Friday částkou 14,1 miliardy dolarů.
- Využití funkcí GenAI vzrostlo o 6 % mezitýdně během Black Friday.
- V celé první polovině kybernetického týdne zaznamenali prodejci využívající GenAI ve svých službách o 9 % vyšší míru konverze ve srovnání s prodejci, kteří je nevyužívají.
- Globální slevy na Black Friday meziročně klesly o 3 % na 27 %.
- Na Black Friday pocházelo 80 % globálního provozu z mobilních zařízení.
- Mobilní zařízení se podílela na 69 % všech objednávek, v roce 2023 to bylo 68 %.
- Nárůst počtu spotřebitelů, kteří provádějí transakce ze svých telefonů, je pravděpodobně způsoben rozšířením mobilních peněženek, které meziročně vzrostly o 41 %.
- Marketingová oddělení využila toho, že zákazník nakupuje nejprve z mobilu, a na Black Friday zvýšila počet zpráv na mobilních zařízeních oproti tradičním e-mailům.
- Počet odeslaných e-mailů se meziročně nezměnil, zatímco počet odeslaných push a sms zpráv vzrostl o 15 %.
- S tím, jak se nakupující při prohlížení a nakupování obraceli na mobilní zařízení, se také masivně obraceli na nové digitální kanály zákaznického servisu s podporou AI.
- Využívání služeb online chatu s podporou AI vzrostlo na Black Friday meziročně o 31 %.
- Kanály sociálních médií se podílely na celkové návštěvnosti 10 %, což je meziročně stejný podíl.
Globálně nejrůstovější Black Friday kategorie:
- Luxusní kabelky (+23 %)
- Domácí spotřebiče (+18 %)
- Domácí stolování, umění a dekorace (+17 %)
- Standardní kabelky a zavazadla (+16 %)
Globální kategorie s nejvyšší průměrnou mírou slevy:
- Kosmetika (39 %)
- Péče o pleť (35 %)
- Standardní oděvy (34 %)
Kategorie v rámci EU s největším růstem během Black Friday:
- Zdraví a krása (včetně make-upu, péče o pleť a vlasů) (+13 %).
- Obecná obuv a kabelky (+6 %)
- Potraviny a nápoje (+3 %)
Kategorie v rámci EU s nejvyšší průměrnou mírou slev:
- Všeobecné oblečení (26 %)
- Zdraví a krása (včetně make-upu, péče o pleť a vlasů) (+24 %)
- Elektronika a hračky (+21 %)
Caila Schwartz, ředitelka oddělení Consumer Insights společnosti Salesforce:
- „Využitím hodnoty AI a agentských konverzací jsou maloobchodníci lépe vybaveni k uspokojování potřeb svých zákazníků a k tomu, aby je přiměli k tlačítku „koupit“. Digitální prodejci, kteří ve svých zákaznických službách využívají GenAI a agenty, zaznamenali o 9 % vyšší míru konverze ve srovnání s těmi, kteří je nevyužívají. Pro odvětví, které se často zabývá maržemi, zejména před rostoucími náklady v roce 2025, je toto procentní zvýšení gamechanger.“
- „Přesně jak jsme předpovídali, lovci výhodných nákupů si počkali na Black Friday, aby si mohli pořídit tyto velké položky. Naše údaje ukázaly, že luxusní kabelky a domácí spotřebiče – kategorie s vyššími cenovkami – byly hvězdami přehlídky, a to i při mírných slevách. Je zřejmé, že spotřebitelé považují Cyber Week za období největšího utrácení.“