S nástupem éry Internet of Everything rychle přibývá množství vzájemně propojených uživatelů, procesů, dat a zařízení. Ty generují obrovské množství dat, která prozatím ležela z velké části ladem.
Dosud byly podnikové analytické nástroje obvykle připravené na to, aby pomáhaly získávat cenné informace z dat vznikajících uvnitř firmy a nejčastěji uložených v centrálním úložišti. Dnes tento tradiční model přestává vyhovovat. Data generovaná v Internet Of Everything nabývají na objemu a jsou různorodější, všudypřítomná a v pohybu. Pochází přitom z různých zdrojů a často mimo hranice sítě, tak jak ji chápeme. Dodávají je totiž různá mobilní zařízení a snímače či M2M moduly.
„Internet of Everything stírá hranici mezi světem IT a okolím. Pokud dokážeme v reálném čase analyzovat data, které nám poskytují připojená mobilní zařízení, ale třeba i nositelná elektronika, budou obchodníci schopni lépe poznat své zákazníky,“ říká Pavel Křižanovský, technický ředitel Cisco ČR a doplňuje: „Pokud totiž tyto informace propojíme s daty získanými z chytré síťové infrastruktury, máme v ruce velmi silný nástroj pro pochopení nejen toho, co zákazník chce nyní, ale i toho co teprve bude chtít.“
Výsledky nejnovější studie společnosti Cisco ukazují, že 40 procent respondentů vnímá nedostupnost dat a neschopnost je interpretovat jako největší překážku získávání užitečných informací ze zařízení v síti. Přitom se jedná o velmi cenná data, jejichž zpracování může podnikům přinést významnou konkurenční výhodu. Zároveň ale také mohou přispět ke zlepšení každodenního života ve městech, když umožní lépe plánovat například dopravu. Podle odhadů společnosti Cisco se v Internet Of Everything skrývá v následujícím desetiletí potenciál až 19 bilionů dolarů. Přitom právě na využití a analýzu získaných informací z toho připadá 7,3 bilionu dolarů.