Rychle rostoucí česká služba Youradio, sloužící pro poslech hudby na webu a v mobilu zdarma, má v současné době 150 000 registrovaných uživatelů a přes 200 000 stažení aplikace. V letošním roce se umístila na 2. místě v anketě Mobilní aplikace roku. Klientská kampaň dosáhla sto tisícové týdenní poslechovosti a do nového roku Youradio plánuje inteligentnější doporučování skladeb, přesnější cílení při komunikaci s uživateli a prémiovou verzi bez reklam s několika užitečnými funkcemi navíc.
Česká služba Youradio, pro poslech hudby na webu a v mobilu zdarma, je založena na hudebních mixech nazývaných „nálady“, které skládají dramaturgové rádia či sami uživatelé. Služba využívá svůj vlastní katalog a jejím cílem není mít v databázi každou písničku, ale mít kvalitní výběry s nízkým poměrem přeskakování skladeb. „Nálady“ jsou plněny ručně, protože lidský faktor je v tomto ohledu stále nenahraditelný a zajišťuje pečlivé namíchání skladeb podle tempa a popularity. Uživatelé mají možnost zvolit si hudbu nejen podle „nálady“, ale také podle interpreta či si vytvořit „náladu“ vlastní. Mezi nejpopulárnější „nálady“ patří: Běhání, Hip-Hop CZ/SK, Fitko, Youradio hity, Populární novinky.
Komunita Youradia neustále roste, v současné době má 150 000 registrovaných uživatelů téměř gendrově vyvážených (49,8 % mužů, 50,2 % žen). Největší věkové zastoupení zastávají uživatelé ve věku 18 – 24 let (40,91 %). Plošně je 81,4 % uživatelů z Česka a 14, 6 % ze Slovenska. Průměrná doba poslechu Youradia je 63 minut.
Mobilní aplikace byla od 5. 11. 2013 stažena přes 200 000krát a 66 % odehraných skladeb bylo přehráno právě prostřednictvím mobilního Youradia. V letošním roce se Youradio umístilo v anketě Mobilní aplikace roku na 2. místě v kategorii Novinka roku 2013 (hned za Mapy.cz).
Pro komunikaci Youradio využívá například exkluzivně vytvořené hudební „nálady“ od známých osobností (bloggerka roku Teri Blitzen, rapper Johny Machette), video spoty v kinech či aktivity na festivalech jako Rock for People. V klientských kampaních pak vytváří speciální „nálady“ (pro klienta nealkoholických nápojů byla týdenní poslechovost 16 900) nebo audio spoty (audio spot klienta italské módy slyšelo za týden 100 000 posluchačů).
Další zajímavá čísla a infografiku naleznete na http://www.youradio.cz/narozeniny/.
Na příští rok Youradio plánuje přesnější cílení při komunikaci s uživateli na základě historie poslechu, inteligentnější doporučování skladeb a prémiovou verzi bez reklam s několika užitečnými funkcemi navíc.
Aplikace je ke stažení pro Android, iPhone i Windows Phone.
Na Facebooku má Youradio přes 12 000 fanoušků.
O společnosti:
Youradio je česká služba pro poslech hudby na webu a v mobilu zdarma. Je založeno na hudebních mixech – „náladách“, které skládají dramaturgové nebo sami uživatelé.
Provozovatelem Youradia je mediální skupina Lagardère Active ČR, která provozuje mimo jiné například Evropu 2, Frekvenci 1, BBC, ZET.cz. Značka Lagardère patří holdingu se sídlem v Paříži a aktivitami v globálním měřítku. Kromě rádií zastřešuje také televize, nakladatelství, produkční společnosti, distribuční společnosti, internetové portály a další.