K podrobnému vyhodnocování zakázek využívá podnikový informační systém Byznys ERP společnost ALFA výroba jednoúčelových strojů, která se zabývá výrobou montážních poloautomatů a automatů pro evropský trh.
Prvotním impulsem pro rozhodnutí nasadit nový ERP systém byla nedostatečná legislativní a vývojová podpora stávajícího řešení. ALFA výroba jednoúčelových strojů kladla na Byznys ERP vzhledem k charakteru činnosti vysoké nároky především v oblasti evidence, zpracování a vyhodnocení zakázek.
ALFA uplatňuje striktní přístup k vazbě přijatých faktur na vystavené objednávky. Veškeré přijaté faktury jsou podmíněny existencí autorizované vystavené objednávky k dodavateli. Speciální kapitolou je objednávání na výrobní zakázky, které vychází z detailního rozpisu zakázky. Samotná výroba zakázky je ve zpracování objednatele zahájena teprve na základě přijaté objednávky od obchodního partnera. Objednávce předchází poptávkové/nabídkové řízení, které potřebuje společnost evidovat, přičemž speciálním požadavkem bylo verzování nabídek.
Dalším požadavkem bylo propojení informačního systému s výkresovými programy Solid Works a AutoCAD. Stěžejní bylo natahování materiálových soupisek do detailu zakázky – u rozsáhlejších projektů se jedná až o stovky dílů na jednu zakázku.
Vyhodnocování zakázek probíhá prostřednictvím sady datových pohledů a dynamických XLS sešitů z pohledu ekonomického, úkonového a stavu zakázek. Při vytváření nabídek se zohledňují zkušenosti z již realizovaných podobných zakázek. Z tohoto důvodu se zpětně eviduje nákladový rozpad zakázek až do úrovně jednotlivých provedených úkonů.
Výkazy činnosti byly napojeny na data průchodů z docházkového systému. Následně pracovníci musí čas strávený v práci vykázat na jednotlivé činnosti a zakázky, což slouží jako podklad pro odměňování a hodnocení. Zároveň jsou výkazy činnosti zdrojem dat pro plnění mzdových nákladů do ekonomické bilance zakázek.