BMW digitalizuje svůj dodavatelský řetězec a investuje do lepšího plánování se SAP

Konkurence na automobilovém trhu s příchodem nových hráčů z Číny a USA stále sílí. Evropské firmy proto hledají cesty, jak zvýšit vlastní konkurenceschopnost a pružně reagovat na změny v dodavatelském řetězci. Skupina BMW centralizuje svá datová úložiště na platformu společnosti SAP a využije její cloudové analytické nástroje, aby předešla výpadkům ve výrobě a zefektivnila vlastní procesy.
Podle odhadů konzultantské společnosti Srive investují automobilky do digitalizace až 25 % rozpočtu na výzkum a vývoj. „V Česku i Německu patří automobilový průmysl mezi tahouny ekonomiky. Proto je nesmírně důležité posílit jeho konkurenceschopnost, aby se firmy dokázaly co nejlépe vyrovnat s případnými výpadky v dodávkách a přeplánovat výrobu. Díky cloudovým řešením a umělé inteligenci dnes mohou sledovat data v reálném čase a plánování, které dříve zabralo týdny, realizovat v řádu dnů či hodin,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.
Mezi řešení, která BWM nově využívá, patří SAP Business Technology Platform a SAP Analytics Cloud. Od nich automobilka očekává optimalizaci svých plánovacích procesů, řízení dodavatelského řetězce a automatizaci vytváření reportů. V plánování se zaměří zejména na předvídání požadavků na projekty, analýzu různých scénářů budoucího vývoje nebo vylepšení celkového přehledu o vývoji dodavatelského řetězce.
BMW spolupracuje se SAP přes třicet let a využívá řadu jejích řešení od řízení udržitelnosti po cloudové ERP. Minulý rok spustila automobilka systém SAP S/4HANA ve své inovativní továrně iFactory v Oxfordu. Obě firmy také stály u zrodu sítě Catena-X, která má decentralizovaným způsobem propojit data napříč dodavatelskými řetězci v automobilovém průmyslu s cílem zvýšit kvalitu vyráběných vozů a snížit uhlíkové emise.

Exit mobile version