Bankám se podařilo zachránit 4,5 miliardy korun, průměrná škoda na klienta klesla na 16 170 Kč

Od začátku roku do konce září došlo k více než 65 tisícům podvodů.

Za prvních devět měsíců letošního roku banky zachránily svým klientům přibližně 4,5 miliardy korun. Do konce září došlo k více než 65 tisícům podvodů, ve srovnání s loňskem jde téměř o třetinový nárůst. Celkový objem peněz odčerpaných e-šmejdy přesáhl miliardu korun. Přesto se průměrná škoda na klienta snížila na 16 tisíc korun. Index Kyberbezpečnosti klesl na 64 bodů, což vyplývá z průzkumu České bankovní asociace a výzkumné agentury Ipsos. Od spuštění letošního ročníku vzdělávací kampaně #nePINdej! prošlo Kybertestem 43 tisíc lidí s průměrným výsledkem 74 %. Pro žáky a studenty chystá ČBA online soutěž CyberGame. Mladá generace má totiž v Kybertestu nejhorší výsledky.

Index Kyberbezpečnosti dosáhl 64 bodů
Přestože se lidé v online prostoru chovají podobně jako v minulém roce, index postupně klesá. Lze to přičítat zejména masivnímu nárůstu kybernetických útoků, kterým populace čelí. Jen za prvních 9 měsíců bylo napadeno 65 774 klientů bank, loni to bylo za stejné období 48 452. Dále to lze také přičítat menší obezřetnosti v některých aspektech u nejmladší a nejstarší skupiny obyvatel. Mladí lidé (18-34 let) nevěnují takovou pozornost při otevírání e-mailových příloh, zároveň méně často pravidelně kontrolují svůj bankovní účet. Starší lidé (65+) nemají stejně jako mladí zabezpečený telefon proti e-šmejdům a také si méně často mění hesla.

Exit mobile version