Podle údajů společnosti Context dosáhla divize Acer EMEA „for Business“ výrazného růstu, který překonal trh: růst o 15,8 % v segmentu profesionálních notebooků ve srovnání s růstem trhu o 5,7 % a růst o 14,8 % v segmentu profesionálních stolních počítačů oproti 10,1% růstu trhu. Tento výsledek podtrhuje neochvějné odhodlání společnosti Acer soustředit se na komerční segment – rok poté, co při své výroční tiskové konferenci ve Švýcarsku znovu nastartovala své obchodní zaměření.
Za tímto pozitivním trendem stojí několik klíčových strategických pilířů, které zároveň vytvářejí základ pro budoucí úspěch: nové iniciativy na posílení loajality prodejců a partnerů, zvýšené investice do rychle rostoucího trhu digitálního zobrazování (Digital Signage) a trvalé inovace v oblasti produktů a služeb určených pro firmy. Tyto faktory znovu potvrzují klíčovou roli společnosti Acer v komerčním segmentu.
Massimiliano Rossi, viceprezident divize Product Business Unit společnosti Acer pro oblast EMEA, komentoval nedávné úspěchy a plány firmy: „V uplynulém roce jsme konsolidovali naše produktové portfolio, abychom nabídli širší škálu řešení podporujících segmenty SMB i Enterprise. Využíváme přitom odborné znalosti sesterských společností, jako je Aopen v oblasti digitálního zobrazování a Altos v oblasti serverů a infrastruktury. V segmentu Digital Signage jsme navíc rozšířili investice i o nové produktové řady, jako jsou velkoformátové displeje (LFD), Chromeboxy a mini-PC Veriton NUC.“
Rossi rovněž přisuzuje značnou část úspěchu certifikacím partnerů v prodejním kanálu společnosti Acer. „Skutečně se vyplácí vytvoření specializovaných certifikací, jako je náš program Acer Cloud Partner pro řešení založená na Chrome OS, kde máme v regionu EMEA dominantní podíl na trhu ve výši 35 %. Náš program Acer Education Partner také umožnil významné proniknutí na trh s 25% podílem,“ uvedl.
Rossi zdůraznil přístup společnosti Acer „channel first“ (kanál na prvním místě) a dodal: „Faktem, že nejsme pouze ‚nepřímí‘, ale skutečně kanálově orientovaní, zajišťuje, že nikdy nekonkurujeme našim prodejcům. Naše zjednodušená a flexibilní struktura umožňuje prodejcům jakéhokoli stupně nebo velikosti přímý přístup k potřebným informacím.“
Společnost také plánuje na konci tohoto roku spustit nový portál věnovaný Partnerům. Partner portál má dvojí cíl: dále posílit vztahy prostřednictvím nástroje, který jim usnadní práci, a zároveň vybudovat pevný základ pro trvalý růst ekosystému prodejních kanálů.
“Nová platforma zefektivní práci partnerů a poskytne jim rychlejší přístup k výhodným nabídkám, službám obchodní podpory a školením o nových technologiích,“ říká Cristina Pez, ředitelka pro obchod a marketing společnosti Acer v regionu EMEA. „Společnost Acer byla vždy považována za dodavatele, se kterým je snadné spolupracovat. Nový portál jsme vytvořili s myšlenkou zachovat jeho jednoduchost a uživatelskou přívětivost a vytvořit z něj konkrétní nástroj pro naše prodejce, který jim umožní řídit jednání, shromažďovat informace o produktech a získat okamžitý přehled o svých úspěších ve věrnostním programu.“