Společnost Acer spojila své síly se společností Intel v rámci transformační iniciativy Intel Skills for Innovation (SFI), jejímž cílem je revoluce ve školních třídách prostřednictvím integrace digitálních dovedností připravených na budoucnost do výuky a učebních postupů.
Vzhledem k tomu, že vzdělávací prostředí prochází významnými změnami, které jsou způsobeny jak technologickým pokrokem, tak vyvíjejícími se požadavky na pracovní sílu, reagují společnosti Acer a Intel inovativními řešeními zaměřenými na řešení kritických nedostatků v oblasti digitální gramotnosti. Podle Mezinárodní studie počítačové a informační gramotnosti (2023) více než 40 % studentů ve věku 13 až 14 let nedosahuje dostatečných výsledků v oblasti digitálních dovedností, což je jasný ukazatel pro budoucí výzvy. Prostřednictvím iniciativy SFI chtějí společnosti Acer a Intel poskytnout pedagogům nástroje a školení, které jsou nezbytné k tomu, aby se s těmito výzvami vypořádali
Proměna tříd prostřednictvím technologií a dovedností z reálného světa
Jádrem iniciativy Skills for Innovation je závazek propojit technologie s pedagogikou a připravit studenty na pracovní místa budoucnosti. Do roku 2027 zanikne více než 80 milionů pracovních pozic, které budou nahrazeny novými pracovními místy zaměřenými na umělou inteligenci (AI), strojové učení a specializovanou analýzu dat[1], takže jsou zapotřebí jiné dovednosti a myšlení. V reakci na tento posun nabízí SFI komplexní ekosystém zdrojů, včetně SFI Starte Packs, pokročilých technologií pro výuku a sady, která umožňuje učitelům bezproblémově integrovat technologie do výuky.
SFI Starter Packs jsou sadou praktických aktivit pro žáky od 10 let až do 19 let, které jim umožňují prakticky si vyzkoušet skutečně užitečné a docela zábavné dovednosti. Mohou se učit ve třídě nebo na dálku řešit problémy s reálnými aplikacemi, které prověří jejich kreativní a analytické kognitivní myšlení, a to prostřednictvím konstrukčních prací, kódování a vizualizací.
SFI Starter Packs se věnují různým předmětům, například přírodním vědám, matematice a fyzice. Například Durability by Design, který zavádí principy STEM do reálných aplikací pomocí nástrojů, jako je Autodesk Fusion 360; Screen Sense, vědecky podložené lekce o digitální pohodě, které pomáhají studentům pochopit dopad dlouhodobého pobytu u obrazovky a vzdálenosti na jejich zdraví; Optimise, Design and Minimise, které se zabývají reálnými aplikacemi designu a optimalizace obalů pro zvýšení udržitelnosti. Tyto aktivity kladou důraz na řešení problémů a kreativní myšlení a připravují studenty na požadavky vyvíjejícího se trhu práce.
“Smyslem je pokrýt co nejvíce různých témat, ale se stejným cílem – zaplnit mezeru v digitální gramotnosti. Díky řešením, která jsou připravena k použití a snadno se implementují, umožňujeme pedagogům, kteří mají jen zřídkakdy čas na vytváření vlastního obsahu, přinést působivou výuku přímo do svých tříd”, řekl Roberto Rosaschino, senior obchodní manažer pro oblast vzdělávání ve společnosti Acer EMEA.
Vytváření globální dynamiky v oblasti inovací ve vzdělávání
Iniciativa Skills for Innovation již má celosvětový dopad, působí ve více než 60 zemích a zapojilo se do ní více než 130 000 pedagogů. Evropská komise ji také uznala jako první program vzdělávání učitelů, který je v souladu s rámcem EU DigComp, čímž podtrhuje její účinnost při řešení digitální gramotnosti na systémové úrovni.
“Toto partnerství není jen o integraci technologií, ale o tom, aby učitelé mohli inspirovat žáky a vybavit je dovednostmi, které budou potřebovat k úspěchu v rychle se měnícím světě. Společně se společností Intel jsme odhodláni utvářet třídy jako dynamická centra kreativity a inovací”, komentovala Cristina Pez, obchodní ředitelka pro vzdělávání ve společnosti Acer EMEA
Společný závazek do budoucna
Spolupráce mezi společnostmi Acer a Intel vychází ze společného závazku posílit příští generace studentů. Obě společnosti si uvědomují, že je důležité poskytovat školám dostupná a škálovatelná řešení, která zajistí, že pedagogové budou vybaveni nástroji, které změní jejich výukové postupy. Partnerství také odráží hluboké porozumění vyvíjejícím se požadavkům na globální pracovní sílu a roli, kterou vzdělávání hraje při plnění těchto požadavků.