Výrobce kovových 3D tiskáren Renishaw pomohl společnosti Lotus Engineering, poradenské divizi britské automobilky Lotus, a výrobci jízdních kol společnosti Hope Technology zkonstruovat pod názvem HB.T. nové kolo pro cyklistický tým Velké Británie. Odlehčené díly z 3D tiskárny RenAM 500M a inovativní design přispějí k lepšímu výkonu během závodu.
Tony Purnell, šéf pro technologie v cyklistickém týmu Velké Británie, uvedl: „Z hlediska znalostí a dovedností inženýrů je to doslova tým snů – Hope Technology přispělo svými kvalitními výrobními standardy a Lotus Engineering je proslulý díky lehkému designu a vynikající aerodynamické účinnosti. A odborníci na 3D tisk společnosti Renishaw zajistili, že Lotus a Hope měly přístup k těm nejmodernějším a nejrychlejším výrobním procesům.“
Inovativní design kola je možný díky 3D tisku z kovového prášku
Konstrukce kola vyniká množstvím originálních prvků, jako jsou například širší sedla a jedinečná řídítka.
Ve spolupráci s Renishaw vytiskli konstruktéři nejprve pro fázi návrhu plastové prototypy dílů. Až po určení definitivního tvaru tým přistoupil k 3D tisku kovových součástek s využitím tiskárny Renishaw RenAM 500M a její technologie spékání kovového prášku laserem. Následné testování ve větrném tunelu pak prověřilo maximální výkon kola s minimální hmotností.
Finální verze kola byla vyrobena z uhlíkových vláken. Společnost Renishaw kvůli tomu vytiskla nástroje pro vytvoření dílů z uhlíkových vláken, což bylo rychlejší než jejich tradiční výroba. Zrychlení výrobního procesu umožnilo provést další zkoušky aerodynamiky ve větrném tunelu již s finálním modelem kola z uhlíkových vláken.
Hope Technology, která má rozsáhlé zkušenosti s navrhováním, výrobou a testováním inovativních součástek kol, pro kolo HB.T vytvořila jeho rám. Lotus Engineering s pomocí Hope Technology zkonstruoval přední vidlici a řídítka. Výsledkem je inovativní kolo pro dráhovou cyklistiku, s jehož přispěním chce cyklistický tým Velké Británie v létě 2020 dosáhnout úspěchu v Tokiu. Kolo již absolvovalo svou soutěžní premiéru v Bělorusku na velodromu Minsk-Arena na začátku listopadu. Mezi 8. a 10. listopadem pak mohli britští fanoušci nové kolo spatřit na velodromu v Glasgow.