První tři čtvrtletí roku 2007: Významný nárůst finančních ukazatelů

Ve třetím čtvrtletí 2007 T-Mobile posílil svou vedoucí pozici v počtu zákazníků a zaznamenal další růst finančních ukazatelů. Ke konci září 2007 používalo služeb T-Mobile celkem 5,2 milionu klientů, což představuje nárůst o 8 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Tarifní zákazníci představují 40,9 % z celkové zákaznické základny. Celkové tržby meziročně vzrostly o 9,8 % na 23,75 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA dosáhl přibližně 10,9 miliardy, EBITDA marže pak vynikajících 46 %. Průměrné měsíční tržby na zákazníka (ARPU) dosáhly vzrostla na 494 Kč.

„S výsledky za třetí čtvrtletí jsme spokojeni. Trh nás překvapuje – v pozitivním slova smyslu – dynamikou svého růstu,“ říká Otakar Král, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic a.s., a dodává: „Jak jsme předvídali, trh se dostal do nové fáze extenzivního růstu. Přírůstky nových zákazníků se sice výrazně snižují, ale na druhé straně spotřeba telekomunikačních služeb roste. Finanční výsledky T-Mobile jasně odrážejí naše investice do zákazníků a úrovně péče, již jim poskytujeme. “

Ve třetím čtvrtletí se operátor nadále snažil nabízet výhodné služby přizpůsobené potřebám specifických skupin zákazníků, což dokládá například možnost volání do domácí sítě za 1,19 Kč/min nebo nabídka zaměřené na uživatele datových služeb – např. přístup k internetu až na 6 měsíců zdarma aj.

Nárůst tržeb, ukazatele EBITDA a ARPU
V prvních třech čtvrtletích roku 2007 T-Mobile Czech Republic a.s. zaznamenal celkové tržby ve výši 23,75 miliardy Kč, což představuje meziroční zvýšení o 9,8 %. K tomuto velmi dobrému výsledku přispěl jak nárůst zákaznické základny, tak větší spotřeba mobilních služeb. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) vzrostl o 13,5 % na cca 10,9 miliardy Kč, EBITDA marže dosáhla nadprůměrných 46 %. Ukazatel ARPU včetně zahraničních zákazníků dosáhl hodnoty 494 Kč.

Dosažené výsledky jasně ukazují, že T-Mobile oslovuje zákazníky nabídkami, které je zbavují obav z používání mobilních služeb ve větším rozsahu. Operátor například zavedl jako první roamingový EU tarif, a to ještě před termínem, který ukládala Evropská komise. Tato roamingová nabídka jen za první měsíc přilákala 30 000 zákazníků. Další kroky tímto směrem představovaly také výhodné nabídky jak v oblasti hlasových, tak datových služeb.

Více než 2,1 milionu tarifních zákazníků
Celkový počet uživatelů služeb a produktů T-Mobile meziročně vzrostl o 8,0 % na stávajících 5,207 milionu. Tento výsledek potvrzuje vedoucí pozici operátora v počtu aktivních SIM karet. „Motorem“ růstu byl segment tarifních zákazníků, jejichž počet dosáhl 2,13 milionu. To představuje téměř 41 % z celkového počtu a meziroční zvýšení ukazatele téměř o třetinu (30,3 %.) Růst základny se zpomaluje: během třetího čtvrtletí si T-Mobile zvolilo 68 000 nových klientů, za období od začátku roku pak 158 000.

Měsíční churn (množství zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) zůstává stejný: v meziročním srovnání tento ukazatel poklesl o 0,1 procentního bodu na 1,3 %.

O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996. Od svého založení klade důraz na kvalitu nabízených služeb a vynikající péči o své zákazníky. K 30. září 2007 společnost obsluhovala 5,2 milionu zákazníků.

T-Mobile je operátorem veřejné mobilní komunikační sítě ve standardu GSM 900 MHz a 1800 MHz a zároveň je oprávněn provozovat síť UMTS. Tuto technologii třetí generace spustil jako první v České republice dne 19. října 2005 pod názvem Internet 4G.

T-Mobile je členem mezinárodní telekomunikační skupiny T-Mobile International. Zákazníci díky mezinárodnímu zázemí mohou v zahraničí počítat s dostupností služeb, na něž jsou zvyklí z domova, či využít jednotné a velmi výhodné ceny za volání.

Další informace o společnosti:t-press.cz nebo www.t-mobile.cz.

Exit mobile version