Tablety jsou jen dočasná móda, tvrdí Joe Wilcox

Móda je prostě móda, na tom není nic špatného. Jenže tablety se
pokládají za trend. Jak se bude trh dál vyvíjet nikdo neví, ale jak se
vyvíjí teď?

Joe Wilcox z BetaNews se odvolává na statistiky IDC. Nejde dle něj o to, jak moc prodeje tabletů vzrostly, ale spíše o srovnání s
prognózami. A výsledek? Zůstaly za očekáváním, což se má týkat i
iPadu.

Data IDC: V 1. kvartále letošního roku se prodalo cca 7,2 milionu
tabletů. Ať už jsou přesná čísla o podílech jednotlivých výrobců a
absolutních prodejích jakákoliv (co bylo prodáno koncovým uživatelům,
co dodáno do prodejních kanálů…), vyvstává otázka, zda i zde se
nevytváří bublina. Nakonec na ní může mít podíl i IDC – možná, že i
její vlastní odhady jsou prostě důsledkem volatility trhů. K tomu se
přidávají různé odhady analytických firem (IDC vs Gartner), navíc
ještě vztažené k trhu PC. Kupují si lidé tablety namísto počítačů?
Nebo za zpomalením růstu trhu s PC stojí jiné příčiny? A nemohou hrát
roli i specializované čtečky e-knih, které zákazníci vnímají jako
alternativu obecnějších tabletů?

Wilcox pak navrhuje i další vysvětlení – jak jsou prodeje tabletů se
systémem Android zkombinovány s dalšími službami, především
telekomunikačních operátorů (zdroj uvažuje z pohledu USA), může to
potenciální zákazníky odrazovat. Možná, že určité zpomalení je tak
dáno spíše neochotou kupujících upsat se k nových službám. Takže třeba
by analýzy měly rozlišovat, co se prodává přes mobilní operátory o co
přes retail.

Budou tablety jen na chvíli populární „konfigurací“, podobně jako
netbooky? Těžko předpovídat, zejména u budoucnosti je to obtížné…

Zdroj: BetaNews

Exit mobile version