Móda je prostě móda, na tom není nic špatného. Jenže tablety se
pokládají za trend. Jak se bude trh dál vyvíjet nikdo neví, ale jak se
vyvíjí teď?
Joe Wilcox z BetaNews se odvolává na statistiky IDC. Nejde dle něj o to, jak moc prodeje tabletů vzrostly, ale spíše o srovnání s
prognózami. A výsledek? Zůstaly za očekáváním, což se má týkat i
iPadu.
Data IDC: V 1. kvartále letošního roku se prodalo cca 7,2 milionu
tabletů. Ať už jsou přesná čísla o podílech jednotlivých výrobců a
absolutních prodejích jakákoliv (co bylo prodáno koncovým uživatelům,
co dodáno do prodejních kanálů…), vyvstává otázka, zda i zde se
nevytváří bublina. Nakonec na ní může mít podíl i IDC – možná, že i
její vlastní odhady jsou prostě důsledkem volatility trhů. K tomu se
přidávají různé odhady analytických firem (IDC vs Gartner), navíc
ještě vztažené k trhu PC. Kupují si lidé tablety namísto počítačů?
Nebo za zpomalením růstu trhu s PC stojí jiné příčiny? A nemohou hrát
roli i specializované čtečky e-knih, které zákazníci vnímají jako
alternativu obecnějších tabletů?
Wilcox pak navrhuje i další vysvětlení – jak jsou prodeje tabletů se
systémem Android zkombinovány s dalšími službami, především
telekomunikačních operátorů (zdroj uvažuje z pohledu USA), může to
potenciální zákazníky odrazovat. Možná, že určité zpomalení je tak
dáno spíše neochotou kupujících upsat se k nových službám. Takže třeba
by analýzy měly rozlišovat, co se prodává přes mobilní operátory o co
přes retail.
Budou tablety jen na chvíli populární „konfigurací“, podobně jako
netbooky? Těžko předpovídat, zejména u budoucnosti je to obtížné…
Zdroj: BetaNews