Zatímco klasické ofenzivní spamování zákazníků prostřednictvím reklamních SMS a MMS zpráv spíše stagnuje, popularita propagace prostřednictvím bannerů na mobilním Internetu je na vzestupu. T-Mobile hlásí, že v loňském roce takto realizoval desetinu ze všech kampaní.
Reklamní formáty pro mobilní Internet (Zdroj: Seznam.cz, a.s.)
„Rostoucí zájem inzerentů jde ruku v ruce se zvyšujícím se počtem mobilních surfařů. Jen za poslední čtvrtletí roku 2010 se jejich počet zvýšil o sto tisíc, což je nejen pro firmy zajímavé číslo,“ prohlašuje Petr Slavík, manažer prodeje reklamních služeb T-Mobile, který zároveň doplňuje: „Rozhodli jsme se proto pravidelně zveřejňovat tyto údaje, abychom poskytli reklamnímu trhu potřebné informace o velmi zajímavém komunikačním prostředku.“
T-Mobile v loňském roce realizoval celkem 193 kampaní mobilní reklamy. Desetina z nich se týkala právě cílených bannerů na Internet v mobilu. Ten údajně oproti své klasické internetové obdobě vykazuje
až dvanáctkrát vyšší účinnost.
Internet v mobilu na konci roku 2010 používalo více než 824 tisíc klientů operátora, přičemž největší část z nich surfuje v Moravskoslezském kraji (15 %). O pomyslné druhé a třetí místo se dělí uživatelé v Praze
a Středočeském kraji (13 %). Na opačném konci žebříčku pak stojí zákazníci z Jihočeského (3 %) a Karlovarského kraje (2 %).
Statistiky T-Mobile dále ukazují, že internet v mobilu je doménou především mladých – 30 % uživatelů je ve věku 18–29 let, 32 % patří do skupiny 30 až 39 let, přičemž lehce převažují muži nad ženami (54 vs. 46 %). Pozitivně se na nárůstu zájmu o mobilní internet projevuje i dostupnost tzv. chytrých mobilních telefonů – již čtvrtina surfařů je používá k brouzdání po webu. A téměř dvě třetiny klientů T-Mobile si internet v mobilu zapínají pravidelně, tedy více než čtyřikrát do měsíce.