Systém hodnocení www stránek (ranking) zavedly vyhledávače ve snaze ohodnotit důležitost a důvěryhodnost www stránek. Obecně platí, že čím více si vyhledávače stránky cení, tím na lepších pozicích ji umisťují ve výsledcích vyhledávání. každý vyhledávač si vytvořil vlastní systém hodnocení. Například Google využívá ztv. PageRank (PR), který je ve stupnici od 0-10 z 10 možných. 10/10 má například samotný Google. 0/10 má každý nový stránka. Obecně je například u firemních stránek úspěch dosáhnout hodnocení PR 5/10. Jen několik málo českých stránek má vyšší hodnocení, například 7/10. Podobný systém má i Seznam a nazvývá ho S-rank. ten se v minulosti počítal ve škále od 0-100, dnes se také zaokrouhluje na celá čísla ve škále 0-10.
Ranking stránek, PR, PageRank, S-rank
- Categories: Slovník
Související obsah
Digitální oprávnění zjednoduší zastupování na úřadech
Pavel Houser
21. 11. 2024
ÚOHS potvrdil milionovou pokutu uloženou za nezákonný postup MMR při digitalizaci stavebního řízení
Pavel Houser
21. 11. 2024
Čtvrtletní zisk výrobce čipů Nvidia se díky AI více než zdvojnásobil
ČTK
21. 11. 2024